Bors de pui

Ieri , facand ordine prin frigider, am dat peste borcanul cu husti! Ia te uita, aproape ca uitasem de el, bietul, ca iarna asta am facut numai supe. Asa ca am pus frumusel de un bors de casa, cu gandul la o ciorba de pui traznet!

Reteta pentru husti si apoi bors, o gasiti aici.

Acuma, cum fac eu ciorba respectiva. Foarte pe scurt, ca am de repicat, yeach!

Carnea o fierb singura pana iese spuma, adica n-am timp s-o spumuiesc, cum ar veni. Cand e fiarta pe jumate, o dau la o parte si o strecor in alt vas. Zeama se pune in ciorba, ok? Nu o aruncati ca va mai trebuie! 😀 Bucatile de carne le spal de spuma la jet de apa rece si le pun deoparte.

In vasul de ciorba, calesc ceapa in putin ulei. Daca e ceapa verde, cu atat mai frumos. Apoi pun zarzavatul ( morcov, pastarnac, telina, ardei, o rosie tocata marunt si eventual un cartof). Le pun la fiert in apa, cat sa le acopere, cu putina sare. Cand sunt aproape fierte, pun in oala carnea si zeama rezultata din fierberea carnii. Las sa fiarba pana e aproape gata, moment in care pun borsul. Eu nu fierb borsul inainte sa-l pun in ciorba, de ce as face-o? Apoi incepe degustarea ( prea acru: mai pun apa, nesarat: mai pun sare, prea groasa: iar apa, nu e acra destul: mai mult bors). Pentru culoare, mai pun o lingura de bulion.La sfarsit, taitei fierti in prealabil ( daca aveti [prealabil) , sau un ou batut si binenteles leustean cat se poate. Cand am leustean verde pun la fiert odata cu zarzavatul , tulpinile de leustean. Dau o aroma superba ciorbei.

M-am dus la cuibar sa iau un ou sa-l pun la ciorba si surpriza: gaina cea mai batrana, care de fapt are doar un an si ceva, sta acolo de azi dimineata de la sapte, cand m-am dus sa vad daca am vreun ou. Aaa, te pomenesti ca in curand vad closca cu puii dupa ea! Asta ar fi o chestie super misto! 😀

P.S. S-a ouat! Pesemne c-a fost constipata! 😀

Poze cu ciorba!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Retete simple și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Bors de pui

  1. victoriacus zice:

    eu, apa de la carne , dupa ce da un clocot , o arunc,asta daca puii sunt din comert.Pentru ca sunt crescuti cu hormoni,si astfel mai scap de ei 🙂
    Asta mi-a spus-o dr. copiilor mei.
    Din pozele tale,puiul pare a fi de la tara 🙂
    Iar leusteanul nu il fierb ci il pun la sfarsit tocat mai taraneste asa ca mor de dragul
    lui 🙂

    • Alexandra zice:

      E pui de tara, de la Gorj! 😀
      Eu asa fac cu apa de la carnea de vita.
      Iar leusetean pun la fiert doar tulpinile alea groase, frunzele, evident , la sfarsit, iar cand pun ciorba in farfurii, mai arunc o mana de leustean proaspat tocat.

  2. victoriacus zice:

    aaahaaaa,asa mi se parea si mie ca prea e verde leusteanul ala.O sa incerc si eu cu tulpinile,desi o parte le toc marunt si le pun la ciorba

  3. irenadaiana zice:

    ei sa vezi tu Alexandra , cand oi face eu un bors din puii mei 🙂
    http://irenadaiana.wordpress.com/2011/04/04/aglomeratie-mare/

  4. redsky2010 zice:

    arata delicios…mai e de-o portie? 😀

  5. miluka36 zice:

    Salut,Alexandra!
    reteta personala de bors:
    unborcan de 3 litri
    8linguri tarate de grau
    8 linguri faina de malai
    3 linguri de otet
    2 felii paine prajita
    se amesteca taratele si malaiul cu putina apa calduta apoi se completeaza cu apa fiarta pana la umplerea borcanului,se pune otetul,painea prajita. Se leaga borcanul cu tifon si se pune la un loc mai cald.A doua zi se inlatura painea,se amesteca compozitia cu o lingura de lemn,se leaga borcanul si se mai lasa la cald pana ziua urmatoare.Se gusta borsul,daca este acru suficient se pune in sticle,se da la rece si se foloseste la nevoie.

  6. miluka36 zice:

    Buna ziulica,tuturor!
    Sa-nteleg ca,m-ati acceptat in mijlocul vostru,multam frumos!imi place sa daruiesc si in acelasi timp sa primesc prietenie.
    Ozi de duminica excelenta va doresc! 😆

  7. Anca zice:

    Ce pofta imi faci de un boooors!!!

  8. doina zice:

    apropo de bors,,asa v-am descoperit eu,cautand o reteta de bors de casa si de atunci ,tot pe aici am ramas,,,scuze,sa fac o prezentare totusi,ca asa se cuvine,la case mari,,,Doina ma numesc,si ma bucur tare mult de gasire,,,semintele mele de leustean,manca-l-ar mama,ca tare greu l-am gasit,si dus doru’,le pastrez in sare mare ,careia ii dau un gust aparte,,, cu dor de pe meleaguri innourate,,,,

Lasă un răspuns

