A fost cutremur

Cred ca era ora cinci jumate  cand am simtit ca se smuceste patul. Aham, cutremur. Ma ridic, ma duc  spre baie, cand iar, de data asta mai zdravan. O…k…. Ia sa vedem mai departe! Mai departe nimic. Bravo!

Abia cand am vazut ca nu mi s-a parut si ca stirea apare pe internet, m-am hotarat sa scriu articolul de fata. A venit”Delavrancea”  si a avut 4.8-5 grade. Destul.

O sa radeti, poate, dar pe mine nu ma sperie cutremurele, nu stiu de ce. Voi cum reactionati la zguduiala? Aveti amintiri despre cutremure? Chiar sunt curioasa si imi plac povestile astea, asa cum imi plac fenomenele naturale extreme si filmele apocaliptice. Ce vreti, am si eu ciudateniile mele.😀

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

36 de răspunsuri la A fost cutremur

  1. tamara spune:

    eu am simțit ceva, ceva, dar am crezut că este coolerul de sub laptop ( mai face urât când prinde câte ceva în ventilator ). datorită ție am intrat și eu pe net și am văzut căs-a simțit în mai multe orașe din țară.
    curios este că pisoaca mea tricoloră m-a înnebunit toată noaptea cu urcatul pe balcon și miorlăitul unor serenade sfâșietoare prin fața ușii. a trebuit să mă ridic de câteva ori, s-o iau pe ușa balconului și s-o dau afară pe ușa de la intrare, în curte. posibil ca la una din aceste incursiuni să se fi produs cutremurul cel ,,simțit”. nu știu dacă m-a miorlăit de cutremur sau pentru că i se apropie sorocul să nască puiuți. câinele a fost cuminte azinoapte, cu toate că în alte nopți și zile cântă la fel la mishka, lupa husky pe care o am ,,captată” pe facebook. dar am zis că plânge și el ca toți copii că e singur și legat…

  2. tamara spune:

    ups! toți copiii😀

  3. Alexandra spune:

    La mine canta cocosul, dar ala canta mereu cu noaptea-n cap! Eu si cu el ce suntem „destepti” la ora aia in toata curtea.

    • tamara spune:

      apropo de mishka uoch dis :

      cam așa plânge și max al meu😀

      • Alexandra spune:

        :D))))))))))))
        Esti mortala!!
        Lupiii, bai!!

      • tamara spune:

        pisoaca mea tricoloră, de ziua muncii a făcut 4 puiuți, unu tricolor ca ea – alb, negru, roșcat – și cică e tot pisoacă, zice prietena mea vet, unu roșcat cu alb și doi tigruleți gri. de ziua mea, acum doo luni a fost ,,aranjată” de zuzu, pisocul maro cu ochi albaștri, dar văd că n-a ieșit niciunul ca el😦.
        so, d-aia îmi făcea ea serenade sfâșietoare pe balcon, căuta și ea să-și facă un cuib în coșulețul din dormitorul ei și eu o scoteam sistematic afară. când am găsit-o într-o pungă de plastic unde am eu niște articole pentru grădinărit, după ce m-am mirat ce caută acolo, mi-am făcut procese de conștiință când am descoperit că tocmai terminase facerea și era plină de lichidul acela interstițial și lângă ea viermuiau 4 ființe mici…
        deci nu de cutremur era zuza mea agitată !

      • Alexandra spune:

        Hai sa-ti traiasca si sper ca le faci poze cand le-or da ochii, nu? Adica nu ne lasi cu ochii in soare, ca cu magnolia!😀

      • tamara spune:

        și uite, pentru că max al meu nu e decât un ciobănesc german,iar mie îmi plac lupiiiiii 😀 de toate rasele, îți mai arăt doo faze criminale ( nu cutremurătoare !🙂 ) cu mishka,

      • Alexandra spune:

        Destepti foc, rasa asta, a lupilor. Animale deosebite. Vorbesc de lupi si de ce a rezultat din ei…

  4. Dormeam asa de bine la ora aia!
    Mie nu mi-e frica de cutremure… probabil pentru ca nu prea am prins cutremure, doar pe cel din ’90.

    • Alexandra spune:

      Esti tinerica. Eu l-am prins si pe cel din ’77, iar la cel din ’90 eram gravida in 8 luni. M-a prins cutremurul la al doilea subsol, in depozitul de carte al Centrului de Librarii Bucuresti, unde lucram ca revizor. Tocmai faceam inventar la stivele de omagii ale lui ceausescu, cand a inceput zgaltaiala. Cand au inceput sa se darame ditamai stivele, am rupt-o la fuga, am urcat doua etaje, am sarit un gardulet de fier de un metru si am fost in parc inainte sa se termine cutremurul. Si aveam si tocuri! :D))

  5. Ursu Florin spune:

    Eu sunt prea tanar sa fi trait cutremure. Sunt nascut in ’87 asa ca nu am prins. Imi aduc aminte de cand eram mic ca am prins cateva mai mici si parca si acum vad cum se misca lustra si cum tremurau sticlele de la vitrina.

  6. cicris spune:

    buna,
    urasc cutremurele!!!
    Si eu l-am prins pe cel din 77. Locuiam intr-un bloc turn.In dupa amiaza acea taica-miu schimbase yala si se deschidea in sens invers. Nu mai reusea sa deschida usa .Dar nu asta a fost cel mai rau , si nici faptul ca apa din acvariile pe care le aveam pe hol ne uda ,ci vecina de vis a vis care efectiv urla …brr!
    Asa ca le simt pe toate. Bineinteles ,desi nu sunt o persoana matinala ,cutremurul m-a trezit , am asteptat un pic sa vad ce se mai intimpla ,apoi am adormit la loc.

    • Alexandra spune:

      Salut si aici, Cicris!
      Asa si eu, la cutremurul din 77 n-aveam cum sa ma sperii, eram copil, dar exact ca la tine, aveam o vecina pe palier care urla in intuneric: muriiim, muriiim! Iar mama ii tot zicea: linistiti-va vecina, trece acum! Ca dupa aia sa aflam ca nu era vecina, ci fiu-su, de vreo douazeci de ani, el tipa ca o muiere, cu vocea pitigaiata de frica.:D)))

  7. Roxana Chita spune:

    N-am simtit nici un cutremur,cred ca am dormit dusa…dusa nu stiu unde😛

  8. in ’77 eu, privind la candelabrul care balanganea sinistru din tavan, incercam s-o lamuresc pe maica-mea: e cutremur, mama! ea s-a uitat iritata la mine si ma-ntrebat: da’ tu de unde stii?

  9. HADYA spune:

    Am dormit zdravan … interesant …

  10. Georgiana spune:

    astea mici is bune. se mai aseaza placile celea! eu una n-am simtit nimic si nici Gipsy, ca cica animalele simte! simte o laie, va zic eu😀

  11. mishulake spune:

    ’77, 4 de martie, 21ora 22minutele, Balta Alba Titan, Lucretiu Patrascanu, etaj 2 din 8, garsoniere, Dulce si Amar, filmu’ la tvromania, bulgaresc, filmu’, slab, ma pregatesc de ”seara” barbierindu-ma, sare apa din vasul wc-ului stropindu-ma pe fatza, stop lumina, flacari mari rosii intense spre uzina republica, explozie? accident? Nu ! Pare ca se desprinde tencuiala de pe pereti, trosnind, deschid usa , scari, sotia cu prunc in sine-si, pe brate-mi, tencuiala mozaic pe noi, pana dimineata in parcarea blocului, mobila deplasata de linga perete juma’ de metru, urme pe tavan de la balans candelabru, pe jos la servici, ptza Rosetti primul bloc naruit vazut , samd. La etaj 2 din 8 moment de forfecare constructie, nu s-a produs.nici copil.

    • Alexandra spune:

      Mishulake, erai la doi pasi de mine, eu stateam pe pantelimon, colt cu Morarilor! Cum in fata nu aveam niciun bloc, acolo e Policlinica cu plata ( 2 etaje) si sectia 9 Politie, cred ca-ti si vedeam blocul!!
      Dar ce zici de unchiu-meu, care isi facuse dus si se barbierea cand a inceput cutremurul. Era in pielea goala si a rupt-o la fuga pe scari, de la et 9, doar cu un prosop in jururl salelor. Cand a ajuns jos, a constatat ca i-a inghetat capul, ca doar ce se spalase pe cap si atunci ( el ne-a povestit), si-a luat prosopul din brau si l-a pus in cap!! Moment in care doua gagicute in furou, coborate si ele, au inceput sa tipe si atunci si-a dat si el seama ce facuse! :D))))
      Bine ai venit!!
      Auzi, arati mult mai misto in pozele Georgianei decat in asta care o vad eu acilea. ia schimba si tu poza aia, ce zici!

  12. fosile spune:

    Am impresia ca n-ai fost pe la mine cind am pus articolul despre cutremur,asa ca te intreb ,ai avut la indemina ce strie in articol? http://fosile.wordpress.com/2011/04/25/in-caz-de-cutremur/

  13. Alexandra spune:

    Asa e, am lipsit la lectia asta. Daca vrei sa stii , am avut niste carnati, dar i-am pus in seara asta pe gratar, ca doar am sarbatorit 1 mai muncitoresc!
    Oricum, acum stiu, asa ca o sa tin in permanenta de acum incolo un plescoi in congelator. Treaba e,ce fac daca ma prinde cutremurul la etaj, ca eu frigiderul il am la parter!😀

  14. victoriacus spune:

    l-am simtit si eu.M-am invatat sa dorm iepureste ca duc grija copiilor si la cea mai mica miscare ma trezesc.Doar ca nu eram sigura daca a fost cutremur sau doar mi s-a parut.
    La cel din 77 aveam doar 3 ani si 7 luni dar mi-l amintesc perfect.Cred ca de atunci am prins eu frica de cutremure.
    Mi-amintesc cum ne-au scos ai mei in fata blocului,dar abia dupa ce s-a terminat cutremurul(ca primele sunt scarile care se prabusesc) si stateam in fata blocului pe banca :))) eu cu o papusa din carpa in brate.Apoi am plecat la sora tatalui meu care statea la cateva strazi distanta si vedeam pe trotuare oameni cu plapumi si paturi.Probabil de frica sa nu mai fie inca unul.
    Ma mir si eu de cate detalii imi amintesc🙂

  15. irenadaiana spune:

    Mi-l amintesc pe cel din 77. aveam 14 ani. stiu ca in seara aia trebuia sa ramanem singuri acasa ca mama era la serviciu (iesea din tura la 12 noaptea) , tata era plecat la bucuresti iar mamaie trebuia sa plece acasa la Robesti. Fratele meu Mugur avea doar 7 ani si toata seara s-a rugat de mamaie sa nu plece. A incuiat usa , a pitit cheia , a plans , in fine a pus tot arsenalul la bataie si mamaie a ramas cu noi. Cand a inceput cutremurul ne-a insfacat de cate-o mana pe amandoi si ne-a scos afara. Imi amintesc senzatia ciudata traita pe cand incercam sa cobor scarile de la terasa , scari care nu se lasau nimerite cu una cu doua si merii de pe langa casa care veneau amenintator catre noi. Imi mai amintesc luna , era un cer involburat si luna se prevedea palida printre nori. Apoi mi-l amintesc pe nea Gheorghe , vecinul din spate care de emotie nu mai nimerea numele nevesti-si baiguind la nesfarsit „pa , pa , palina , unde esti ca-i cutremur”. Pe asta de acum nu l-am simtit neam. Kimi m-a tot bajbait toata noaptea si eu am crezut ca vrea afara , l-am scos de cateva ori si daca am vazut ca nu face nimic ( curatasem deja dupa el o data pe la miezul noptii cand saracul n-a avut incotro daca nu l-am bagat in seama si-a facut o pleasca fix in mijlocul camerei – m-a traznit mirosul) apoi am zis ca face fite si ca are chef de plimbari nocturne. drept pentru care m-am intors pe partea cealalta si-am dormit bustean. Dupa ce-a latrat nitel s-a resemnat si s-a urcat in pat langa noi. Noi bineinteles ca n-am simtit absolut nimic. Am aflat abia astazi la birou ca s-a simtit destul de puternic , mai ales cei care stau la bloc… L-am ratat pe asta , ce sa fac?Si mie imi plac filemele apocaliptice. Dar nu mi-as dori sa le traiesc. :)Dar sunt bune , mai inveti cate ceva.🙂

  16. Mihaela spune:

    Acum aflu si eu ca a fost cutremur. Daca as fi avut de lucru la servici, nici acum nu aflam, dar cum criza a cam lasat concetatenii fara bani, mai avem si zile in care neavaind de lucru, stam . Pe net .
    N-am simtit cutremur pe 1 mai , la stiri nu ma mai uit ca ma enervez, si uite asa.
    Frumoasa gradina ta, si eu ma ocup de gradinarit cand nu ploua🙂 si cand pot sa ies din casa fara sa-mi fie frig . Am si eu o closca pe oua, dar a mea e gainuta pitica genul celor numite rasa „mii de flori” . Cand mi-au fost aduse de pe langa Sibiu, mi s-a spus ca ar fi gainusa si cocosel de munte, dar la expozitie eu am vazut ca semenau cu cele numite mii de flori. Am mai avut o data pui de closca rasa pitica si erau atat de mici , incat le spuneam alune . Avem si gaini obisnuite, dar si cateva pitice pe care le lasam libere prin curte, de decor🙂.
    Cat despre cutremurele traite , in 77 aveam 9 ani si stateam intr-un bloc cu 9 etaje, la nivelul 2. Imi aduc aminte ca am vazut din pat cum se unduia peretele ca o coala de hartie, iar in clipele urmatoare a cazut un ghiveci cu asparagus pe care mama il pusese sus, deh, planta curgatoare.
    Si in 86, vara, cand eu eram in vacanta inainte de a incepe clasa a 12 a, am simtit cutremurul destul de tare, m-am speriat parca si mai tare decat la cel din 77 cand eram copil , iar mai tarziu ne-am mutat de la bloc de spaima cutremurelor.

    • Alexandra spune:

      A, cel din 86, da, uite esti prima care ai adus aminte de el. era dupa un sfantul Alexandru, pe 30 august si tocmai ce-mi plecasera musafirii cand a inceput… Ne-a cazut atunci un dulap inalt de bucatarie si tot ce era in el s-a facut zob. Dupa care o parte din musafiri s-au intors sa continuam petrecerea, zicand ca daca tot murim, macar sa murim chefuind! :D))

Lasă un răspuns

