Mi-au furat din trandafiri!

Si sunt plina, dar plina de nervi! Au sarit gardul si mi-au taiat cei mai frumosi trandafiri. Imi vine sa plang de ciuda si daca va spun ca barbatu-meu s-a dus la politia din comuna poate veti rade, dar daca cineva a avut atata tupeu sa sara gardul ziua in amiaza mare si sa dea atacul la flori, e clar ca poate fura oricand, orice!

Cu doua zile inainte mi-au jumulit trandafirii intinsi pe gard, dar azi cand am intrat in curte, am observat dintr-o ochire jaful. Caci jaf a fost, avand in vedere ca am numarat la repezeala vreo douazeci de taieturi. mama lor de javre! I-au taiat cu o foarfeca, de jos de tot, cu cozi cat mai lungi, de parca i-ar fi vandut! Chestia e cu atata mai naspa, cu cat de aproape 11 ani de cand am terenul asta nu mi-a disparut niciodata nimic, am lasat poarta deschisa, uneori usa la intrare descuiata, scule prin curte, pietris, nisip, de toate si niciodata nu mi-a disparut nimic. Iar acum asta!  Aaah, imi vine sa plang! Mie mi-e mila sa rup un trandafir sau orice alta floare si s-o pun in vaza, iar nemernicii astia mi-au defrisat rozariul!!!

Am tinut sa va spun necazul meu, caci cui sa-l spun? Doar voi ma intelegeti!

 

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

33 de răspunsuri la Mi-au furat din trandafiri!

  1. anka spune:

    Imi pare rau de ceea ce ti s-a intamplat😦 . Cu durere in suflet trebuie sa o spun ca, din pacate, in Romania este mult mai usor sa-ti insusesti ce nu este al tau decat sa pui mana sa muncesti. Si asta a devenit politica de stat😦
    Statul/societatea incurajeaza nemunca, smecheriile, nu pedepseste hotiile, nu elogiaza munca si lucrurile bune (dar atat de firave) care razlet se mai intampla.

    • Alexandra spune:

      Ancuto, daca imi fura bani (hehe, daca gasea ceva prin casa il rugam sa-mi dea si mie) n-as fi fost mai suparata. De-aia zic, voi gradinarii stiti ce greu iti vine sa rupi o floare, dar sa te trezesti ca cineva ii jumuleste! Mama ce i-as bate daca i-as prinde! Norocul lor ca mi-a iesit sapunul cu petale de belea si m-am mai inmuiat, ca altfel cred ca muream de ciuda!

  2. DANI spune:

    Alexandra, si eu as exploda, daca ar intra cineva sa-mi fure din gradina . Imi pare asa de rau….

  3. DANI spune:

    Ale, asta mai vine !!! Luati masuri !!! Ciine rau ?

    • Alexandra spune:

      Cred ca stiu cine e. Vecina aia a mea, baba, are doi nepoti de 20 si ceva de ani, niciunul nu munceste si fura de la lume. pana acum au fost cuminti, ca baba imi sapa pe bani frumosi, dar anul asta n-am mai avut sa-i dau si… si-au l;uat singuri ce au gasit. Barbatu-meu e acum la ei, tare mi-e frica sa nu se lase cu bataie!😀 Ca si-a luat o bata cu el!

  4. DANI spune:

    Doamne , pazeste ! Nu stiu, daca o sa-i sperie…Si mai sint si doi …

  5. Constantin spune:

    Putorile naibii. Peste tot se fura, peste tot sunt javre de astea care asta asteapta, sa te vada plecat si sa-ti cotrobaie prin curte. De asta nu are nimeni curaj sa puna ceva mai de doamne-ajuta in camp, vin intr-o noapte si-ti cara tot. Monteaza-ti o camera video, nu e asa de scumpa. Politia nu cred ca o sa te ajute, doar daca afla din intamplare ceva. Si fii sigura ca trandafirii au fost luati pentru vanzare, la fel cum poti fi sigura ca or sa mai vina. Doar daca sunt cei doi si-i sperie putin sotul tau. Asa o sa si stii daca ei au fost. Imi pare tare rau, nu stiu cu ce te ajuta asta, dar am tinut sa ti-o spun.

    • Alexandra spune:

      Mersi Constantin! Ma unge pe suflet cand aud ca-i mai injura cineva! Stiu ca suna aiurea, dar asta e! N-ai vrea sa stii ce a fost la gura mea! Cred c-am sa-mi pun si o camera video, daca zici ca nu e scumpa! Poate asa am sa-i tin la distanta.
      E prima data cand mi se intampla si e o senzatie ingrozitoare, crede-ma. Stiu, unii ar putea sa zice, ei si ce, niste trandafiri acolo si doi pui mici, dar faptul ca a intrat in curtea mea, ca a umblat nestingherit de colo colo ma umple de nervi!
      Multumesc!
      Si ce naiba faci de vii asa de rar, te vede omul din an in pasti???

  6. Ursu Florin spune:

    Imi pare rau pentru trandafirii tai. La ai mei nu se baga nimeni. Adevarul este ca nici nu prea sunt hoti aici la noi, dar si cainele isi face treaba.

  7. Ursu Florin spune:

    Bine ca nu i-ai inconjurat si tu trandafirii cu curent ca te bagau astia la puscarie … ca si pe nene cu porumbeii

  8. Imi pare asa de rau!

    Se impun masuri de siguranta urgente.
    Incearca sa iti lasi semne prin curte cand pleci de acasa. Nici nu iti dai seama cand iti ia ceva. S-au intors toti nenorocitii din strainatate si in plus sunt multi care nu indragesc munca, se ocupa cu furtisaguri.
    O camera ar fi buna. Si un caine mare, de sperietoare.

  9. elena spune:

    Ce nemernici. Sa intre asa la om in curte si sa puna mana pe pui si sa taie trandafirii. Eu ma ingrozesc doar la ideea ca au intrat in curte… Am si eu temerea asta de cand mi-au spart masinuta si au luat casetofonul, apoi in alta zi a trecut unul cu un logan si mi-a lovit-o si a fugit… Pana sa imi iau eu papucii si sa ies, a scapat, n-am prins nici numarul macar. Politia… e inexistenta. M-am dus, am depus plangere si era un pustanache de 24-25 de ani de politist care imi vorbea ironic. Cainele insa e nepretuit la casa omului. Am bagat un comunitar de pe strada in curte, nu l-a revendicat nimeni, si asa m-am pricopsit cu un lupsor care acu e renumit pt coltii lui. Latra toti tiganii de pe strada… si cum pe aici avem o colonie…. Imi da asa, un pic de siguranta. Da sincer, mi-as mai lua unul dar stau prost cu spatiul.

  10. zephirine spune:

    asta a fost motivul pentru care cand stateam la bloc nu am pus nici o floare, nici u trandafir, pt ca se fura. dar sa intre in curte … nemernicii. si din apartament mi-au furat bani si una alta dar nu mi-a parut rau cum mi-ar parea daca s-ar atinge de florile mele. noroc ca am un caine … pare ff rau, nu e de fapt da-si face meseria cum trebuie. zilele trecute o vecina trecea pe langa gardul alteia prietena de-a mea – si a smuls prin gard trandafiri… mi-a fost jena sa strig la ea, dar cum imi pare rau. alta a intyrat de-a dreptul si s-a servit cu lalele, mama lor de hoate netrebnice, fura nu ca n-au sau au nevoie, cred ca au in singe, le satisface chestia asta, sa aiba si ele ce are vecinu dar cu satisfactia ca n-au miscat un deget pt asta. daca nu si furtul o fi obositor!!! degeaba ne suparam ca toata europa se fereste de noi… astia suntem.. e plin de gunoaie printre noi.

  11. tamara spune:

    pot să spun că ești sora mea!
    și eu am niște vecini de aceiași manieră care au niște copii pe același calapod. și mie mi-au furat găinile, dar nu numai mie. i-a prins poliția pentru că furaseră și de la un bătrân ( curcanii ), al cărui băiat era polițist, că altfel… dar au fost iertați pentru că au adus curcanii înapoi. mie nu mi-au adus găinile pentru că nu eram acasă și nu am avut dovezi că ei au făcut-o.
    să-ți fure munca ! hm ! e ca și cum ai munci cu greu să realizezi ceva ca să dăruiești cuiva și să bucuri pe acela căruia i-ai făcut darul, dar vine altcineva, privește, ia acel ceva și dă cu el de pământ să se spargă în mii de fărâme….
    rămâi cu sufletul gol,
    dar ca să vezi că există lucruri mult mai de neînchipuit, am să-ți spun că pe vremea când încă nu mă mutasem aici la țară, dar adusesem mobilă și alte lucruri, iar noi stăteam la bloc în oraș, pentru că nu prea dădeam pe la locul faptei, băieții s-au ,,sesizat” și mi-au furat mobila, butelia, casetofonul, cahlele pentru 2 sobe, și multe altele pe care le-au vândut prin alte localități de prin jur…. nici atunci nu le-a făcut poliția nimic, pentru că mi-a fost milă de ei, erau prea mici (15 – 16 ani !!! ), și n-am avut inimă să-i văd la pușcărie sau școala de corecție, am zis că vor crește și le-o veni mintea la cap, iar procurorii i-au convins pe părinți să-mi aducă mobilele și restul înapoi de pe unde le vânduseră. cahlele de la sobe nu le-am mai recuperat, că și le zidiseră cumpărătorii 🙂
    dar cum există un dumnezeu, acum copiii sunt în pușcărie pentru că au crescut într-adevăr, au plecat în spania și s-au apucat de muncă cinstită : trafic de droguri! 😀
    așa că…vezi tu, e cazul să-ți umpli sufletul înapoi !
    acolo unde au fost tăiați, vor crește alții mai frumoși. doar că trebuie să prelungești concursul, căci după cum văd tu nu ai apucat să pui poză și probabil vrei vrea să pui noutăți din frumusețile tale🙂
    so ! ueicap😀

  12. Georgiana spune:

    ia-ti caine! mai stai pe ganduri???

  13. Georgiana spune:

    stiu ca ti-e frica de caini, dar daca’l iei de mic si va imprieteniti ai sa vezi c’o sa fie treaba buna. Tre sa treci peste frica de caini. Deci da?

  14. Georgiana spune:

    iaca am mai dat si like din reflex! is varza, fata!

  15. niko spune:

    Nu vreau sa-ti mai dau si eu motiv de ingrijorare, dar nu e bine. Daca au intrat si au avut timp sa taie pe alese, sa fure pui (care s-au agitat si au tipat), inseamna ori ca va cunosc programul, ori ca erau mai multi si erau pregatiti sa va dea la cap daca va intorceati acasa. Daca nu luati acum masuri, se pot intoarce. In primul rand caine. Sau 2, unul mic de paza si unul mare de protectie. Si camera. Eu una as pune niste mine anti-personal si i-as tenta cu bunatati la vedere. Asta merita cei care-ti violeaza caminul. Si sa dresezi cainele sa nu manance de la straini. Eu am o fetita mica, dar nu mai trece om pe scara pe care sa nu-l latre. A gonit de 2 ori niste golani – la niste ornamente de Craciun si la flori. Sa ne spui ce-ai mai facut cu vecinii.

  16. simf spune:

    ce ticalosi! camera o fi ea buna, dar cainele e obligatoriu. in locul tau, eu as merge la un adapost de caini, tinut de-o fundatie, si mi-as lua caine adult, maaaare si galagios, dar nu „caine rau”. in maximum 2 sapt si cainii cu temperament de pisica isi iau in paza teritoriul si devin aprigi aparatori. si daca mai dai si sfoara-n tara ca ai dat pe el 800 de lei, ca e dresat la sibiu, la cainii politisti si ca l-ai declarat la politie ca e caine dresat spre aparare (si alte fundite gen „nu e dresat sa muste, lasa omul sa intre in curte, dar nu-l mai lasa sa iasa, ca sare la gat”)… ideal ar fi sa mai iei si un caine de talie mica, galagios si vigilent, care sa fie „amorsarea” celui mare.
    tare rau imi pare de patania ta.
    noi chiar te intelegem.

  17. victoriacus spune:

    nemernici puturosi si nesimtiti.Imi creste tensiunea cand ma gandesc cat muncesti si nenorocitii ii fura intr-o clipa.Nici eu nu tai flori sa le pun in casa de mila sa nu se ofileascaprea repede.
    Slabe sanse sa faca ceva politia.Nu au facut nimic la mine cand mi-au furat acum 2 ani prima tura de rosii,care erau imense si multe,plus pompa din put cu tot cu furtune in miezul zilei.Au venit cu caruta cred😦

  18. fosile spune:

    Normal ca te deranjeaza ca ti-a furat ceva la care tii mult.Dar cel mai rau e ca ingraba furtului,distrug tot ce intilnesc in cale.Calca totul in picioare,taie de oriunde,taie fara mila lasind tufa cheala.
    Daca i-a taiat cu cozi asa de lungi inseamna ca o sa-i vinda prin piete la pret mare,spunind ca sint din Olanda-florile de acolo au cozile foarte lungi.
    Alexandra,iti trebuie ciine!

  19. cicris spune:

    eu sunt oraseanca dar, de cate ori vad tigancusele cu flori de gradina in piata ma gandesc ca nu le-au cultivat ele ci le-au furat din gradinile oamenilor si nu cumpar de la ele .
    Si eu am teama de caini . De fapt mi-e teama de haitele de caini care misuna prin oras, dar daca e cainele tau, il hranesti si ai grija de el te va respecta si iubi. Cum ai studiat despre sapunuri si acum realizezi lucruri minunate citeste si despre caini si te vei bucura de calitatile lor.

  20. Mihaela spune:

    Nu trebuie sa citesti neaparat despre caini. E de ajuns sa iei unul (daca salvezi unul din adapost te va iubi si iti va fi recunoscator pe veci) si sa te uiti in ochii lui . Si eu am si am avut caini si de rasa , dar si de pe strada . Merita sa iei unul (macar) . E o jucarie vie care face galagie cand intra un strain in curte .
    De furat flori am patit si eu cu lalele rosii, ani la rand. Pana la urma de vreo doi ani nu s-a mai intamplat, cred ca hotii de lalele s-au facut mari si au alte tentatii acum.

  21. anysor spune:

    Imi pare foarte rau ,iti inteleg furia ,nu te induri sa tai unul sa il pui in casa si vine un nemernic si iti strica toata munca

  22. Adinuca spune:

    Stiu cum e si stiu cum te simti; am avut acelasi sentiment de neputinta cand mi-au furat pomii din livada. Poti fi sigura ca nu a venit unul de departe sa fure, ci unul care stia cu exactitate unde le ai pe toate. Neputinta cea mare la mine a venit din faptul ca pana nu am amenintat politia ca le fac reclamatie la judet nu s-a miscat nimic.
    Ce a rezolvat barbatul tau? Sper ca e totul OK

  23. ba_laura spune:

    Si senzatia aia stupida ca ti-au violat zona de siguranta numita acasa!
    Castigul hotului e de regula ridicol, comparativ cu paguba provocata furatului. O stiu, patita fiind eu insami.
    Subscriu la toate sfaturile de mai sus: camera video, caine mare, caine mic, zvonistica plasata raspandacilor din zona.

  24. daniel nicolae spune:

    pai in primul rind cred ca le ai facut fotografii deci amintirea lor va ramine permanent . un ciine poate sa ti produca mai mare paguba in gradina lasat liber decit ti au produs copii cu taierea trandafirilor sunt destule mijloace sa faci un ciine mielusel si tu sa furi in voie .unde mai pui ca un ciine costa si mai rau e un suflet de care va trebui sa ai grija sa nu fie furat char el daca e frumos .eu am avut tot timpul cel putin 6 dar stiu ca daca cineva vrea sa te fure nu ciini ar fi o problema o solutie ar fi daca ai identificat copii sa i certi public ca sa constientizeze ca au facut o greseala inteleg ca nu ai mai avut probleme pina acum deci asta ar fi mai eficace decit sa faci cine ce cheltuieli inutile cu cresterea unui ciine sau sisteme de alarma

  25. Alexandra spune:

    Oameni buni ce sunteti voi, cum ma imbarbatati si veniti cu sfaturi ! E adevarat, am fost suparata tare, cred ca daca mi-ar fi furat altceva decat trandafiri nu m-as fi necajit asa de tare. Pe de alta parte, asa cum spuneti, pot reveni oricand cu forte si idei de furtisag proaspete. Acum ma gandesc cum sa fac sa-mi iau un caine, dar in acelasi timp nici sa nu -mi faca varza gradina, ca il mananc nemestecat!
    Va multumesc tuturor pentru cuvintele frumoase, iar injuraturile si epitetele pentru hoti , sa stiti ca mi-au mers la suflet! :D))
    Nu stiu daca au fost copii sau nu, desi parca nu-mi vine a crede ca niste copii sunt iinteresati de trandafiri, dar ce au facut e atat de tipic romanesc, incat mai bine imi iau gandul ca voi indrepta ceva, cumva.

Lasă un răspuns

