Ce de mure!

Cand am cumparat din Metro acum trei ani butasul de mur pe care il vedeti mai sus, l-am luat cu inima strasa, gandindu-ma ca nu prea ar fi trebuit sa ma incurc eu cu un arbust gen maracine labartat. Mai ales ca nu ma dau in vant nici dupa mure si nici dupa produsele pe baza de mure ( dulceata, murata, prajituri, sirop etc ). Asa ca l-am dus in fundul curtii, adica in locul unde oamenii de la tara isi construiesc de regula privata.😀

In primul an a avut doi lastari lungi si nicio mura ( sau poate a avut dar n-am vazut-o eu).

In al doilea an a crescut zdravan si a trebui sa-i fac un spalier de lemn, pe langa gard.

Anul acesta, s-a indesit si s-a umplut de flori, iar acum e intesat de mure.Mi-e drag de el!

Trebuie sa va spun ca e un mur nobil, cu fructe mari si lipsit de spini. Cred ca imi voi schimba impresia despre el si ma gandesc serios sa caut retete pe baza de mure. Voi stiti retete cu mure?

Cautarea zilei: concurs de fete goale la piscina🙂

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în gradinarit și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

24 de răspunsuri la Ce de mure!

  1. mihaelacp spune:

    Sper sa nu fie si al tau ca si al meu, tot de la Metro cumparat. Face niste mure mari, frumoase, mur fara țepi, nobil o fi, dar fructele cam acrisoare , de multe ori raman si se strica in mur ca nu sunt prea multi amatori incantati de ele.
    Daca n-or fi bune de mancat murele, poate iese de-un sapun😀 .

  2. Alexandra spune:

    Sapun zici? Hmmm… Ia sa vedem , Suc de mure, deci. Incepem asa: la ce e bun sucul de mure pentru piele? e bun la ceva? Daca e, bagam la sapun, daca nu, poate pentru culoare. Mersi, Mihaela, uite la asta chiar nu ma gandisem! :D))

  3. DANI spune:

    Pentru culoare merge super, o sa iasa un sapun extraordinar. Si ,trebuie sa fie bun ptr. piele, numai sa nu vopseasca ( ! ), doar are atitia antioxidanti si vitamina C . Eu ,daca imi ramin mure, ca de obicei nu ajung in bucatarie, le fac spuma cu frisca .Cel mai simplu ! Si, daca le pui cu semintele in sapun, o sa fie si exfoliant in acelasi timp. Am avut ceva asemanator cu passion fruit, si era foarte placut la baie, sa ma frec pe piele cu sapunul ce avea semincioarele negre in el . Faceam si peeling si tot !

    • Alexandra spune:

      Mai fetelor, sunteti grozave si tu si Mihaela! Va iau consultanti de specialitate, consilieri si designeri la viitoarea mea fabrica de sapunuri naturale! :D)))

      • mihaelacp spune:

        Eu cand ti-am zis ”șefa” intr-un mesaj , se pare ca am avut o premoniție🙂 .

  4. Constantin spune:

    Pentru culoare sigur e bun. Am verificat eu, orice crema pentru torturi pe baza de unt, de frisca, amestecata cu sirop de mure da cea mai frumoasa culoare fraise. Si coloreaza chiar si fructele, voi n-ati cules mure niciodata? Dar ca sa fii sigura poti sa le combini cu dude.🙂🙂

  5. Constantin spune:

    Am uitat, ca citisem in fuga la final, totusi, concursul unde-i?🙂

  6. Ursu Florin spune:

    Si eu am pus mai multi acum doi ani .. tot asa cu fructe mari si fara spini. Anul trecut a facut cateva mure. Anul acesta doi dintre ei sunt plini de mure .. in schimb restul sunt amarati rau de tot. Cred ca i-a prins inghetu.

  7. cicris spune:

    poate doar sa pui suc de mure sau pasta la final , dupa ce s-a incheiat cea mai mare parte din reactia de saponificare,ca sa coloreze.
    am facut un sapun cu suc de afine in loc de apa distilata…. a iesit alb-crem!!!

  8. anysor spune:

    Nu imi plac murele sunt acrisoare spre deosebire de zmeura din care as manca non stop

    • Alexandra spune:

      Daaaa, nici mie. Zmeura, hmmm… Am un butas de zmeura galbena, pusa acum un an. Anul trecut n-a facut nicio zmeura. ia sa-i fac eu o vizita, sa vad ce face.

  9. cnusi spune:

    Nu am inteles, Cautarea zilei: concurs de fete goale la piscina ?,a cautat la tine pe blog ori ce ?,nu ca nu mi-ar displace dar …. :))

  10. diana spune:

    Buna Alexandra.Iti multumesc pt. sapunele.Azi le-am ridicat de la posta.Wauuu sant nemaipomenite.Te iubesc pt ca sti sa faci aceste lucuri minunate.Te pup Doina A multumesc si pt. cadou mult mult de tot.Te urmaressc cu atentie sa sti in fiecare zi ca sa vad ce noutati mai ai si ce bunatati mai faci
    Gata te pup Doina.
    .

  11. Georgiana spune:

    azi am primit avizul!! iupiiii!
    Multumesc inca o data :*
    Sper ca esti bine, da? adica pe undeva pe nisip….

  12. Pingback: Mi-s premiantă « Georgiana

  13. Pingback: Grădină de capul ei – Silavaracald

  14. Claudia spune:

    Comentez cam tirziu, stiu, dar mai bine mai tirziu decit niciodata. Murul face fructe pe ramurile batrine de 2 ani. Adica joarda care apare anul asta, abia la anul se va umple de fructe. Apoi se va usca😦. Din cauza asta trebuie sa ai grija ce ramuri indepartezi atunci cind il toaletezi. Unii recomanda ca, de exemplu, ramurile de anul asta sa le indrepti spre dreapta, iar pe cele care ies anul viitor (si care iti vor asigura productia peste 3 ani) sa le pui la stinga. In felul asta tii socoteala care ramura e roditoare si care nu. Ah, anul asta voi minca si eu pt prima data mure din productie proprie….😀

Lasă un răspuns

