Foarte cald

Stiti cum se spune in engleza la caldura mare? Za duf!🙂

E foarte cald, chiar si pentru mine care iubesc soarele, caldura si vara. E ingrozitor de cald, chiar si cand adie vantul, e un vant fierbinte, uscat, insuportabil. O ploaie ar fi grozava, dar de unde? Desteptii astia de la IMH au anuntat ploi peste ploi, vijelii, furtuni. Ati vazut ceva, ca eu nu! Doar parjol si uscaciune, arsita si fierbinteala. De la atata caldura, da sa cada closca si a treia si ultima gaina , ca am uitat sa va spun, gaina care tot incerca sa cloceasca, pana la urma a reusit. Sta pe cinci oua de mai mult de o saptamana. Sa-i fie de bine, daca ea considera ca asta e vreme sa stai pe niste oua, sa le incalzesti si sa nu te dai jos de pe ele decat la trei zile sa faci un gainatz si sa bei un pic de apa, e problema ei…Nu ma bag. Dar sa nu spuna ca n-am facut nimic s-o determin sa renunte.

Gradina e arsa, secatuita de vlaga. Doar trandafirii si lavandele par sa se simta bine. Hortensiile sunt deshidratate, fasolea da sa lesine de sete, iar in solar mi-e si frica sa intru. Nici nu vreau sa va mai spun ce grozavii mai am prin gradina din cauza de seceta.

Cum am ajuns acasa de la mare, am cules fasolea care era gata. La ora asta doarme in congelator.

Apoi am vazut ca mi-a inflorit o orhidee. Urmeaza a doua.

Azi am cules coacazul alb. Inca mai pigulesc la bobite, iar acum cand postez chestia asta sunt intr-o binemeritata pauza. Le bag si pe ele la congelat in asteptarea unor vremuri mai prielnice pentru facut o dulceata.

Si acum din gradina. V-am avertizat, n-am cine stie ce minunatii.

Mai aveam niste poze cu regina noptii alba si cateva carciumarese, dar nu le-am mai pus si pe ele. Data viitoare. Eu ma intoc la bibilit  coacaze.  Papa!

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Foarte cald

  1. Mihaelacp spune:

    Ce de flori la rosii…..! Eu n-am mai pomenit asa ceva, desi ma ocup de cultivarea rosiilor (la nivel de amator, chiar si dupa multi ani, nici nu cred ca voi evolua la alt nivel pentru ca o fac numai cu titlu de hobby) de ceva timp .
    Nu te plange dupa ploaie. La noi a fost alaltaieri o furtuna cu piatra de mi-a ciuruit tot ce era cu frunza prin gradina .

  2. DANI spune:

    Da, Alexandra, ce ROSII sint alea ? Au un miliard de flori pe ele. Bati recordul Guiness, cu siguranta.
    Dulceata de coacaze, n-am facut niciodata. Vreau sa vad poza, cind o fi in borcan.
    Cald si la mine … 30 de grade e noaptea, cind e racoare. Ziua nu ma uit la termometru … Graviteaza in jur de 40 – sus , jos …

  3. viatalatara spune:

    Pai daca ea vrea sa cloceasca poti sa te pui in calea fericirii ei? S-ar putea sa nu reziste saracuta, e prea cald. Probabil va da bir cu fugitii la un moment dat dar important e ca are curaj sa incerce🙂

  4. maryanne spune:

    cald , cald dar tot e mai bine decat iarna. Pot fi si 50 de grade ca nu ma deranjeaza, stau la umbra si ma bucur. Seara intru si admir gradina. Si eu am patit la fel cu o closca, pana la urma si-a facut cuib undeva ascunsa si a clocit vreo 18 oua, din care a scos 7 pui. Fericire mare pe capul fiica-mii. Nebuna de closca nu s-a ridicat de pe cuibarul ei improvizat dupa ce a scos puii astia, si i-am pus alte oua, 15 buc, si vad ca sta acolo, iese la 3 zile vb , face un gainat , bea apa si se aseaza din nou. Pe 21 iar am pui, iar se bucura fiica-mea.

    • Alexandra spune:

      Adica a ramas sa mai cloceasca un rand de pui?? Caldura asta face ravagii printre gaini.😀

      • maryanne spune:

        da, pe 21 imi scoate iar pui. La mie sunt bine, nu le afecteaza caldura. Am pui de 3 varste diferite si inca n-a clacat nici unul.

      • Alexandra spune:

        Hai sa-ti traiasca, Maryanne! Ce-ti fac trandafirii?

      • maryanne spune:

        sa nu fie de deochi trandafirii fac bine. Chiar nu au probleme din cauza caldurii. Ce ma deranjeaza? viespea croitor si inca o zapacita care seamana cu o albina ca le decupeaza frunzele. In rest florile lor sunt frumoase. Adevarul e ca si ud in fiecarea seara, uit furtunul si curge si curge apa, asa ca nu ma plang de seceta.

  5. coco spune:

    pofta buna la fasolica aia…

  6. Ana spune:

    Alex, am si eu o problema cu furnicile in ghivece. s-au strans dintr-o data si se tot plimba printre flori. nu stiu cum sa scap de ele, am pus mai multa apa , dar degeaba. Stii tu ce ar trebuii sa fac?

    • Alexandra spune:

      Ana, in niciun caz apa. Incearca sa schimbi pamantul pentru ca probabil si-au facut cuib, au oua… Daca nu merge, scapi de ele doar cu insecticid, nu stiu sa-ti spun de care , insa intrebi la o farmacie fitosanitara si gasesti sigur insecticid pentru flori,

Lasă un răspuns

