Recolta de gutui

Dulceata sau peltea? Probabil ambele. Cand? Nu stiu…😀

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Conserve și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Recolta de gutui

  1. Georgiana spune:

    pelteaaaaaa! iami iam!
    deși… și-o dulceață ar fi bună, dar tare-i de muncă la ele, greu de curățat, așa că-ți înțeleg amânarea😀

  2. DANI spune:

    Coapte la cuptor – cea mai simpla metoda . Dar si compot cu mere imi place … Mi-ai facut pofta !

  3. Cu tot dichisul spune:

    Si una si alta, pelteaua o poti face din cojile si cotoarele gutuilor, la care adaugi cateva mere acrisoare, o pastaie de vanilie, cateva stelute de anis, zeama de lamaie si iese o peltea de-ti lingi degetele…

  4. pistilica spune:

    da compot am facut si noi,dulceata am facut anul trecut si mai avem ceva borcanele e foarte buna!,dar compotul trece foarte repede la noi…spor la treaba…!

  5. Ursu Florin spune:

    Si eu am adunat cateva gutui de la bunica prietenei mele si am facut cateva borcane de dulceata .. Este o delicatesa.

  6. danamel spune:

    Buna ziua,Alexandra!
    Fiind in concediu si pricopsindu-ma cu o sacosa plina cu gutui, care mai de care mai tare si mai greu de curatat, „nerabdatoare” sa le transform in compot si un picut de peltea, am facut tot ce era posibil sa mai aman acest moment: ba imi aduceam aminte de ceva de asezat prin camera Sabinei, ba am mai intins niste rufe, ba una , ba alta, la un moment dat m-am trezit cu ub cutit in mana.
    Dupa prima gutuie mi-am descoperit talentul ascuns de sculptor si mi-am ajustat putin degetul gros al mainii drepte, eu fiind stangace…mama ce-am urlat, noroc ca vecinii sunt la munci!
    Una peste alta au iesit un compot si cateva borcanase de petea de-o culoare superba, zic eu.

    • Alexandra spune:

      :D)))))
      Ce faci Danielaaaaaaaa!!! Unde ai disparut! Vii ca o cometa, in viteza si pe urma iar nu mai stie ‘omu de tine vreo juma de an! Noroc ca mai ai si tu concediu! :D))
      Te pup, draga mea!

  7. mariana spune:

    Draga Alexandra,
    la noi in Ardeal se fac supe de fructe(visine,prune,gutui).
    Nu stiu daca o sa va placa,va dau reteta:
    4 mere gutui spalate si taiate felii subtiri se pun la fiert in doi litri
    de apa.Cand au fiert gutuii, se face intr-o cana o amestecatura de faina cu apa ,cu atentie sa nu faca cocoloase(cam 2 linguri de faina).
    Se toarna in supa clocotita,se adauga vreo 6 linguri de zahar,un zahar vanilat,putina sare si cam 100g smantana.Daca nu aveti smantana de casa ,adica din aceea din magazin care face cocoloase,va sfatuiesc sa adaugati smantana la faina frecata cu apa intai si apoi o varsati in supa.Se mai fierbe vreo 5-7 minute.E foarte buna la temperatura camerei nu fierbinte.

  8. danamel spune:

    „Cometa” imi place, nu mi s-a mai zis, ultima comparatie cu care am fost asociata este „duracell”, dar e de bine!cred…
    Nu stiu unde am fost,iar scuzele cu program incarcat sunt fumate asa ca
    nu pot sa scriu ce-am facut pana acum.
    Stii, romanul este expert la facut haz de necaz, asta incerc si eu sa fac, dar
    nu as vrea totusi sa ma aflu in categoria romanilor, despre care domnul Octavian Paler scrie la un moment dat:”romanii fac haz de ORICE necaz”…

Lasă un răspuns

