Legarea si copilirea rosiilor

De azi dimineata toarna cu galeata, ploua non-stop si nu oricum, ci temeinic, apasat si cu nadejde! Foarte bine, se cerea o ploaie buna si iata ca cineva acolo sus mi-a ascultat ruga. :D Ca atare, m-am inarmat cu niste sfoara ( de fapt fir de mohair care n-a mai ajuns pulover :D ) si am intrat in solar sa leg rosiile, ocazie cu care le-am si copilit, acolo unde era cazul.

In timpul asta, cum va ziceam tuna, fulgera si ploua, iar zgomotul produs de ploaie pe acoperisul solarului mi-a amintit de drumetiile din studentie ,cu cortul la munte, cand ne prindea cate o ploaie zdravana, ca asta de acum.

Asta e un “copil” de rosie, lastarul care creste la “subtioara” rosiei si care trebuie inlaturat imediat ce apare. Altfel, planta se ramifica prea mult, facand multe frunze in detrimentul considerabil al fructelor.

Pisi e nelipsita.:D  A venit dupa mine, eroic prin ploaie sa ma ” ajute” la ghemul de mohair. :D

Afara, vreme de sa nu scoti nici macar un caine!

Noroc ca am schimbat acoperisul la solar, am inlocuit folia de plastic cu ceva mai tare, tot plastic, dar uite ca inca nu stiu cum ii spune. :D Altfel, acum era aici tot o balta si mai mult ca sigur ca rosiile mele ar fi luat-o la vale.

Inca ploua, ceea ce e bine! :)

 

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
This entry was posted in gradinarit, Lucrari in gradina, Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

13 Responses to Legarea si copilirea rosiilor

  1. Dani says:

    Aha, le-ai pus mohair rosu, sa nu ti le deoache cineva, m-am prins !
    Inaltute toate si frumoase, ca sa nu mai zic de ardei…
    Anul asta n-am pus decit ardei iuti, dar am muuulte rosii de toate culorile.
    Seara frumoasa !

  2. irina says:

    cred ca se numeste policarbonat. imi place metoda ta de a lega rosiile. frumoase, si ardeii, si vinetele. numai in solar? afara, in gradina nu? acum le prindea bine ploaia….

    • Alexandra says:

      Asa e, da, policarbonat! Ma, al naibii lapsus1 Mersi! :D
      Irina, in solar au cazut seminte acum un an si desi am zapat zdravan, tot au mai rasarit cateva rosii pe ici pe colo, pe care le-am lasat sa creasca si le voi replanta in gradina, dupa ce se mai zvanta pamantul, ca acum e murat de atata apa.

      • irina says:

        a! cunosc. rosiile mele care au crescut singurele in gradina din samanta de anul trecut sunt mai mari decat cele rasadite pe 8 martie in casa. chiar ma gandesc serios sa nu mai fac rasaduri de rosii. da’ dc le replantezi in gradina de ce te-ai mai ostenit cu legatul, ca vant in solar….

      • Alexandra says:

        Irina, doar cateva le replantez afara, crescude anapoda. Apoi in solar nu le leg din cauza vantului, ci pentru ca din datorita greutatii, se vor indoi si vor sta mai mult pe jos.

  3. irina says:

    mda, e corect dc le lasi acolo. am crezut ca le scoti afara pe toate si pt 2-3 zile (pana se mai usuca pamantul) nu merita efortul. inca o data, metoda de legare e buna. eu le pun araci si leg pe masura ce cresc. tu, cum faci cand cresc? le rasucesti pe ata? mohairul e suficient de rezistent cat sa sustina greutatea?

  4. Frumos tare in solar cand afara rapaie ploaia. Si noi am fost la fel de exilati in solar weekendul asta. Mai un copilit, mai un admirat. Parca as zice si eu sa invelim solarul cu policarbonat numai ca la noi nu e drept, e pe semicerc si nu stiu ce solutie ar trebui gasita…

  5. marian says:

    Daca imi permiti o sugestie:
    Furtunele sunt prin picurare?
    Daca da, la primavara incearca sa le pui pe interiorul randului.
    Poti sa arunci un ochi sa vezi ceea ce am facut eu. Cred ca e mult mai bine asa. Motivele cred ca sunt evidente: in primul rand poti sapa “in capul lor”, iar apoi apa de la ambele furtunase se imprastie numai la radacinile rosiilor (de aceea trebuie puse mai intai sistemele de picurare si apoi rosiile). Ma rog, mai vb, daca vrei

  6. mihaelacostescu75 says:

    Alexandra,ma tem ca rosiile tale cand or sa creasca o sa se lase cu mohair cu tot. trebuia o ata mai tare….parerea mea.

  7. ioan says:

    Ma bucur sa vad ce ai construit
    Acoperisul e din placi policarbonate

Lasă un răspuns

