Bulbi si pisici

Ieri si azi am scos bulbii din pamant, treaba a naibii de grea si migaloasa. Ar fi trebuit sa mai astept putin cu aceasta activitate, cam pe la sfarsitul lunii era mai potrivit, insa ploile din ultima vreme m-au speriat rau si m-am gandit ca daca mai ploua asa o data, precis ca mai gasesc in pamant doar mucegai. Bulbii sunt sensibili la umiditate, am pierdut cateva soiuri pe motiv de sol prost drenat.

Mai intai insa vreau sa vi-l prezint pe „gineri-miu „, Bobo, sotul lui Pisi! 😀

Deci el e! Vine de cateva ori pe zi in vizita. dar nu sa manance din mancarea lui Pisi, asa cum am banuit spre rusinea mea, ci pur si simplu sa ii vada, atat pe mama cat si pe micuti. Stiam ca motanii ( ca multi barbati dealtfel) nu au deloc simtul familiei, singura lor preocupare fiind perpetuarea speciei, cu orice pret, insa iata ca Bobo e chiar un baiat de caracter! Bravo, Pisi, esti o fata desteapta! 🙂

Puii au 5 saptamani, li s-au dezlipit ochii, ies singuri din cutie, nu insa si din garaj. Si au inceput sa manance din mancarea maica-sii, ceea ce pe ea pare sa o incante teribil!:)

Sa revin la bulboase!

O parte sunt deja asezati pe rafturi, in garaj, stropiti cu fungicid, asteptand luna noiembrie pentru a fi replantati.

In locul ramas gol am pus cartofi ( asta e ceva nou pentru mine) si fasole teci. Sunt curioasa ce-o sa iasa, pentru ca pe locul ala n-am avut niciodata altceva decat lalele si narcise. A, sa nu uit, bulbii de zambile au disparut cu desavarsire, ceea ce ma face sa nu mai pun vreodata zambile in gradina mea. Ca nu le prieste deloc.

Sa aveti o saptamana excelenta!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Flori de gradina, Pasari si mamifere și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Bulbi si pisici

  1. Dana zice:

    Oh, cat sunt de dragalasi; felicitari lui Bobo si Pisi, sunt o pereche frumoasa. Cu toata ploaia, gradina ta arata asa frumos, trandafirii sunt minunati. Dupa numarul cutiilor si bulbii din ele cred ca nu a fost o munca usoara sa-i scoti din pamant. Mult noroc la cartofi si fasole. Toate cele bune!

    • Alexandra zice:

      N-a fost usor, te asigur. Am auzit pe multa lume ca n-ar face ce fac eu an de an in ruptul capului, sa scoti sute de bulbi din pamant, sa-i cureti, sa-i stropesti si apoi, dupa cateva luni sa-i replantezi. Insa cand vezi rezultatul primavara, uiti de toata munca asta …
      Toate cele bune si tie, Dana!

  2. pistilica zice:

    Am zis eu ca si-a ales bine tatal puiutilor!de -ar fi asa si in cazul domnisoarelor….in unele cazuri!pupici la pisici!Mirela

  3. mariana - Iasi zice:

    Buna ziua! Sa va regasiti totul bine la intoarcerea din calatorie .Intre altele fata mea m-a intrebat:”Mama, cine a avut grija de gradina visata cat doamna a fost plecata? Am facut presupuneri si ne-am bucurat de pisicutii din poze. Dar….trecand la ale noastre va rog sa-mi spuneti unde sunt scrise acele reguli de ingrijire a plantelor cu bulbi ca am citit sigur dar am uitat unde . Era tot aici, in acest blog. Multumesc si ma voi apuca sa scot si eu ceva radacini dinastea, ca sa le fie bine la primavara!

  4. nelanela zice:

    Nu stiam ca bulbii de lalele, zambile si narcise trebuie scosi,eu i-am lasat mereu in pamant.Mereu ai de invatat cate ceva nou.Multumesc!

    • Alexandra zice:

      Nela, daca sunt soiuri de lalele autohtone, nepretentioase, nu e musai sa le scoti anual, merge si ca cativa ani, ca sa-i mai aerisesti si sa-i inmultesti.Daca insa sunt soiuri olandeze, ca ale mele, atunci trebuie scosi, altfel se pierd, din diverse motive.

  5. Mihaela C.P. zice:

    Se vede ca el e taticul.Are un puiut leit tat-su :).

  6. Victoria zice:

    wow,ce de bulbi.Ai de treaba si la toamna 😛

  7. Victoria zice:

    hehe,eu de fapt vroiam sa laud taticul 😛 dar m-a furat peisajul 🙂
    Si eu pun cartofi .E al 3-lea an deja.Primul an am pus cativa,sa vad cum le merge.Anul trecut am pus vreo 6 randuri de 10 m lungime,iar anul asta,pentru ca am vazut ca se fac,am pus vreo 10 randuri.Sa fie 🙂

  8. danamel zice:

    taaare sunt dragalasi!!
    daca ar fi dupa mine si dupa al meu copil am avea pisica in casa dar, dupa ce am admirat cu ochi de critic de arta „operele” zgariate pe mobila mamei mele de catre toate exemplarele de pisici avute si tinand cont de faptul ca sotul meu a afirmat „daca aduceti pisica in casa eu imi iau o iguana!”, m-am lasat pagubasa…
    amanam acest moment pentru cand vom sta la casa…

Lasă un răspuns

