Sirop de menta

Siropul de trandafiri l-am ratat, pe cel de menta insa, nu. In zilele astea toride, cum credeti ca este un pahar cu sirop de menta, apa minerala acidulata, o felie de lamaie si cateva cuburi de gheata? Pai nu-ti mai trebe altceva, credeti-ma! Eh, poate niste bani in plus!😀

Asadar, ca sa n-o mai lungesc , cum am facut sirpul:

Un snop de menta, sa zic…vreo 250 de grame. Am spalat-o, am mai maruntit-o, ca era prea lunga si am pus-o la fiert in 2.5 l de apa care deja clocotea. A fiert cam 10 minute, dupa care am lasat ceaiul, ca de fapt e un ceai foarte concentrat , sa se raceasca. Dupa ce s-a racit, am strecurat si am pus iarasi la fiert cu 1.5 Kg de zahar. L-am fiert pana s-a mai legat si sa aveti in vedere ca atunci cand se raceste, se mai ingroasa. Ca la peltea, sau la dulceata.

L-am pus fierbinte in sticle si gata!

A iesit cam dulce dupa gustul meu, asa ca daca nu va place dulcele ala lesios, puneti doar 1 kg de zahar si cine vrea mai dulce n-are decat sa-si puna in pahar zahar sau chiar miere.

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Retete simple și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Sirop de menta

  1. Ninulescu spune:

    Eu cand aud de menta… imediat devin ierbivor😀 !

  2. greenzonelife spune:

    Eu am inceput sa fac sirop de menta dar nu l-am mai terminat ca s-a baut ca ceai asa concentrat cum era inainte sa mai apuc sa-l fierb cu zahar. Poate tura urmatoare, ca am mai zarit niste menta si pe la ceilalti bunici🙂

  3. Dana spune:

    Excelent! mi-ai dat o idee ce sa fac cu tufa asta enorma de menta, care a crescut cam 1metru in inaltime. Dupa ce am rarit-o am pus-o in pamant intr-un ghiveci cu fundul spart. Este foarte invaziva, se intinde peste tot si asa o tin sub control. Multumesc de idee, pe caldurile astea trebuie sa fie foarte reconfortanta. Cum se pastreaza? in frigider, banuiesc.

  4. Diana spune:

    Am facut si eu anii trecuti, tine f. bine in camara, doar sa fie pus clocotit in sticle (de sticla🙂 ) f. bine uscate, altfel se zahariseste. Nu mai trebuie pus la bain marie, se raceste treptat si se etanseaza capacele.
    Oricum, e delicios, la fel ca si cel de trandafiri🙂.

  5. Victoria spune:

    pfff,si chiar ma gandisem asta primavara sa nu uit sa fac😛 Dar,desigur,am uitat :))
    O sa ma uit prin gradina sa vad daca mai am ceva menta, si fac

  6. simf spune:

    1. tine in beci daca e pus fierbinte in sticle si infasat pana se raceste, am probat eu (acu… nu stiu pana cand, deocamdata e ok)
    2. si-al meu e prea dulce. dar se trateaza cu oaresce zeama de lamaie:)

  7. Anca spune:

    Sper sa fac si eu sirop de menta, nu m-am gandit pana acum. Am facut doar din zmeura si capsune anul asta.

  8. Gabi spune:

    Uau,Alexa, imi place reteta numai sa fac rost de menta, merci beaucoup!

Lasă un răspuns

