Galuste cu prune

Trecea toamna, se terminau prunele , iar eu nu ma mai invredniceam sa fac galuste cu prune, reteta mostenita de la bunica mea, Stana.🙂

Dar azi dimineata pe racoare, cine credeti ca mosmondea la galuste? Eu!  Acum sunt cu burtica plina de galuste, cu zambetul lat pe toata moaca si ca sa va fac in ciuda, va arat si  o poza.🙂

Asta e ce a mai ramas…🙂

Reteta? Cartofi fierti in coaja, iar cand s-au racit se dau prin masina de tocat. Se face un aluat din cartofii respectivi si nu prea multa faina, ci atat cat sa se tina coca binisor. Un praf de sare si unul de zaHar in coca nu strica. Din coca se face un sul gros, se taie felii, iar in fiecare felie se monteaza o pruna brumarie, fara sambure si coapta bine.  Se fac galustile in mana, precum chiftelele. Se pun la fiert in apa clocotita, iar semnul ca sunt fierte este cand s-au ridicat la suprafata.

Biscutiti simpli,  maruntiti,  caliti intr-o tigaie in ulei bun.

Se scot galustile din apa cu o spatula cu scurgere si se tavalesc prin pesmetul de biscuiti, apoi prin zahar.

Migaleala, e drept, insa rezultatul este mai mult decat delicios!

Va doresc o duminica delicioasa!🙂

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Retete simple și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Galuste cu prune

  1. tamara spune:

    să-ți fie de bine.
    dacă în biscuiții aceia mai pui și puțină scorțișoară (praf) și niște nuci măcinate (pralinate un picoieț în tigaie înainte de a pune uleiul și pezmetul-biscuiții)….. prostești mâncând😀

  2. nelanela spune:

    Bravo,maine fac si eu.Eu rumenesc in unt pesmetul, ii pun zahar tos si scortisoara si tavalesc prin el galustile. Mi-am pus si la congelator prune fara samburi pentru galustile de la iarna.Dar acum, ca mi-ai facut pofta,am sa fac o portie.duminica frumoasa!

  3. Anca spune:

    Sunt printre deserturile de toamna preferate la noi in casa!!! Delicioase!! daca am, pun un pic de praf de nucsoara, nu scortisoara, in pesmet. Pe la noi s-au cam terminat prunele, le-am facut deja gem sau compot, pe iarna, dar galusti am facut si noi de vreo 3 ori, ca nu ne mai saturam🙂

  4. Iuliana spune:

    Dar ce idee buna ai avut! Pur si simplu am uitat de ele…neaparat am sa fac si eu.
    Si…sa-ti fie de bine, ca pofta cred ca-i avut🙂.

  5. Georgiana spune:

    fac și eu! te pup pe frunce pentru rețetă!

  6. maria spune:

    azi am facut si eu galuste ca nu mai puteam de pofta, ma gandeam numai la ele.Foarte buna ideea cu biscuitii sfaramati , parca galustile au gust mai bun asa .Da nu m-am gandit sa pun scortisoara si nuca asa ca mai trebuie sa fac o portie .

  7. Mariana spune:

    La voi mai sunt prune? La noi gata cu prunele…am facut si eu o singura data anul asta.Reteta mea e aceeasi doar ca in loc de biscuiti pun pesmet putin rumenit…

  8. Ghinea Viorica spune:

    Vaaai, la ce post am nimerit. :)) N-am mai mancat de ceva ani si chiar mi s-a facut dor de ele.

  9. fosile spune:

    Astia-s gomboti ,toata ziua.
    Pofta buna!

  10. greenzonelife spune:

    Daa, gomboti cu prune sau silvoita in miez de iarna cand nu sunt prune, am fugit ca mi-s cartofii pe foc🙂 yummy

  11. petre aurora spune:

    of esti o dulce cu comentariile tale haioase …cati ani ai ca dupa umor si exprimare se razbate ,,,tineretea fara batranete ,,,..acum daca m-ai vedea am un zambet larg pe toata,,,,,mutrisoara mea cum ai zis tu in reteta ,,,si am o pofta ,,,,,,mmmmmm

  12. Nela spune:

    si eu in decembrie 49, pe 24!

Lasă un răspuns

