Inmultirea trandafirilor prin butasi

Ei, ar cam fi vremea sa butasim trandafirii, adica sa incercam sa-i inmultim. Vom alege acele soiuri mai deosebite, care sa merite efortul,ca altfel nu ne mai deranjam ,cumparam butasi gata inradacinati, ii plantam si gata.De remarcat ca nu orice soi se poate inmulti prin butasire, dar in general soiurile care sunt pe la noi merg butasiti.

Inmultirea trandafirilor nu este dificila, trebuie doar sa alegem butasii potriviti si vremea potrivita. In mod normal, butasirea se face cam in perioada asta a anului, dar cum vara asta numai normala nu a fost, cu ploile si apoi caldura asta insuportabila, eu zic sa mai asteptam un pic, pana s-o mai racori . S-o mai racori? o mai veni toamna, iarna? Mai ca-ti vine sa crezi ca asa va fi mereu de-acum incolo, caldura si iar caldura. Daca am putea stoca din caldura asta,sa punem din ea in camara, la borcan, sa avem la iarna! Scoatem un borcan, deschidem capacul si incalzim bucataria! Ce misto ar fi! As umple camara cu borcane, din alea mari! As pune si la butoi!

Acum se face ceea ce se numeste butasirea in verde, adica se folosesc pentru inmultire butasi inca verzi.

Cum se procedeaza!

Se aleg lastari verzi, nelemnificati, crescuti anul acesta. Dupa ce s-au scuturat ultimele petale, se taie butasul astfel incat sa indeplineasca mai multe conditii:

-sa nu fie stramb, ori prea subtire, anemic;

-sa nu fie atins de nicio boala; fainare,patare neagra,afide etc;

-sa aiba cateva frunze, 4-5, deci ar trebui sa aiba o lungime cam de 15 cm

-verificati subtioara frunzelor, acolo trebuie sa fie niste muguri, de acolo vor creste viitoarele frunze; daca nu au, butasul nu este viabil, se va usca in cursul iernii si va muri;

-taietura de jos se face oblic, sub ultimul mugure;

-ultimele doua frunze din varf se pastreaza si se fasoneaza, adica se taie pe jumate, ca in poza,celelalte se taie de tot;

-cautati substanta de inradacinare, se gaseste in magazinele specializate, folositi-o cu incredere;

-taietura din varf se face la 2 cm deasupra ochiului (frunzei), tot oblic.

Apoi il plantam. Locul trebuie sapat bine si afanat. Nu este nevoie de ingrasamant, abia dupa inradacinare, in primavara, vom administra cu mare grija ingrasamant, dar pana atunci mai avem. Locul unde plantam butasul este bine sa fie un loc ferit, adapostit, nu in plina bataie a vantului. Se ingroapa in pamant, lasand cele doua frunze afara, dupa care se acopera cu o sticla de plastic careia i-am taiat fundul. Puneti gura sticlei, cu capac, in sus, la primavara vom aerisi treptat pe acolo viitorul trandafir.Nu este nevoie sa udati si in niciun caz nu umblati la sticla. Uitati de ei pana in primavara, cand vom vorbi din nou despre inmultirea trandafirilor. Bafta!!

Observati mugurele. Poza nu e grozava, dar va puteti face o idee.

Taietura de jos, oblica, chiar sub frunza.

Taietura de sus, tot oblica, dar la 2 cm deasupra frunzei.

Asa arata un butas aranjat, fasonat, tocmai bun de plantat.

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Trandafiri și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

128 de răspunsuri la Inmultirea trandafirilor prin butasi

  1. Mie imi place caldura asta. Vreau sa fie asa pana la Craciun. 🙂
    Multumesc mult pentru sfaturi!

  2. Maryanne zice:

    F util,si eu fac la fel.Anul trecut am pus in decembrie,asa s-a intamplat,i-am primit tarziu.Dar stii cand in decembrie?dupa primul val de frig ,care a fost cu chiciura,polei si inghet la sol.Am avut butasii intr-un vas cu apa intr-un hol,au stat vreo luna.Am prins pe la sf lui decembrie o zi in care s-a dezghetat pamantul.Erau 6 grade afara.Atunci i-am plantat la risc.Am zis,merge bine,nu ,asta e.Vreau sa spun ca aia pusi in decembrie sunt cei mai frumosi butasi pusi anul trecut.Au crescut atat de frumos si inalti.si au inflorit de trei ori pana acum.Am pus esalonat de la inceput de sept pana tarziu in iarna.Si merge.Inceracati cu incredere.

  3. Maryanne zice:

    am uitat sa spun.Am pus si in vara aceasta ,adica luna trecuta cativa ,destui,dar din pacate,din cauza caldurii doar 4 care au f foarte la umbra s-au prins.Deci,nu prea merge cand e f cald.Darsi asta a fost un experiment din care am mai invatat ceva.

  4. irenadaiana zice:

    si eu tot tarziu in toamna ii pun. Mi-a spus o mamaica sa bag trei muguri in pamant si alti trei afara , chiar cu floarea uscata in cap. Se prind 100% , am verificat. In primavara i-am descoperit deja infloriti printre buruieni. 🙂

  5. mariana tudor zice:

    Incerc sa prind tamarix gallica la fel cum se prind trandafirii .Credeti ca se poate?

    • Alexandra zice:

      Mariana, incearca sa-l prinzi ca pe ficus, adica pune un lastar intr-o sticla cu apa si lasa-l pana face radacini. Abia apoi il pui in ghiveci, ca sa-l uzi in permanenta, iar cand s-a prins bine il muti in gradina.

  6. lucian zice:

    Neaparat floarea la trandafir trebuie sa se ofileasca ca sa-l butasesc, si acum in luna mai ? Dupa butasire sa pun pet deasupra acum cand este mai cald ? Am reusit sa iau niste trandafiri de la ziua unui prieten si sunt asa de frumosi ca mi se rupe inima sa-i pierd. Poate sa ma ajute cineva ?

  7. Dan zice:

    inmultirea prin butasi se poate face si in ghiveci? sau e nevoie neaparat sa fie pusi in pamantul din gradina? Daca merg in ghiveci, peste iarna ii tin in beci?

    • Alexandra zice:

      Dane, cred ca merge. Eu i-am inmultit doar in gradina. Dar de ce nu incerci in ghiveci, n-ai de pierdut decat cativa butasi. Iar daca se prind , nu ii tii in beci, ci in casa, dar mai la racoare si sa aiba ceva lumina, nu ca la muscate, in niciun caz. Spun asta pentru ca am o colega care are la birou un trandafiri in ghiveci, din acela mic si il are de cativa ani. Infloreste ca orice trandafir, iar iarna sta in acelasi loc.
      Treaba e ca daca raman in ghiveci le va fi cam greu, trandafirii fac radacini mari. Insa un trandafir pitic, decorativ ( cei mici n-au miros) pot fi crescuti in ghiveci.

      • Dan zice:

        Multumesc de raspuns. Nu vreau sa-i las in ghiveci. Primavara vreau sa-i rasadesc in gradina. De fapt vreau sa inmultesc trandafirii cataratori pe care ii am.

  8. Alexandra zice:

    Atunci e ok. Eu zic sa incerci si in ghiveci. Totusi, ai gradina, de ce nu-i pui direct in pamant? Intreb si eu… Ii pui la toamna, prin septembrie-octombrie , pui mai multi, iar in primavara sunt prinsi. Cand mai cresc ei, adica toamna urmatoare , poti sa-i muti linistit la loc definitiv.

  9. Dan zice:

    E mai complicat. Am gazon peste tot si trandafirii ii am pe langa gardul de zidarie. Nu i-mi permit sa sap gradina fara sa fiu sigur „punct ochit-punct lovit” De aia vreau sa pun pe pozitie definitiva numai acei trandafiri care s-au prins si nu voi avea probleme cu ei.

  10. Cecilia zice:

    Am incercat ieri, 17 septembrie sa butasesc si eu conform celor cititte mai sus. Am facut exact asa cum scrie acolo. Ceea ce nu stiu exact : trebuie udati butasii pe caldurile astea, sau nu. O vecina mi-a spus sa introduc prin gura pet-ului (am scos dopul si l-am insurubat la loc) cate un pahar de apa, din 2 in 2 zile, pana se lasa frigul, pentru ca anul acesta pamantul a fost foarte uscat. Asa sa fac?
    Sunt foarte curioasa ce va iesi la primavara. I-am plantat in gradina din fata blocului, orientat spre Est.

    • Alexandra zice:

      Cecilia, eu n-am pus niciodata apa dupa ce i-am acoperit, dar nu cred ca are ce sa strice, mai ales ca e o seceta cumplita. Doar sa nu pui prea multa, ca risti sa putrezeasca. Cred ca un pahar la doua zile e ok.
      Aduna ceva pamant in jurul sticlelor, se anunta o iarna geroasa. Acum doi ani, cand pe aici au fost minus 24 de grade, desi am butasit vreo 30 de trandafiri, n0am prins decat doi. Atunci m-am gandit ca ar fi fost bine sa-i musuroiesc, asa cum ti-am zis.
      Bafta! 🙂

  11. ALEXANDRU zice:

    cat timp se pot trine crengutele de trandafir pana la plantarea in pamant acoperit de pet ?

  12. mimi zice:

    am facut asa ceva astazi, nu chira bob numarat cum se spune mai sus, dar aproximativ.Voi continua miine respectind sfaturile tuturor. Ramine intrebarea: ii ingropam in musuroi iarna ? Incepind de cind ?

  13. Lacramioara zice:

    Butasii i-am plantat in septembrie. Intrebarea e daca ii musuroiesc sau ii las cu PET-l pana in primavara? Ce trebuie sa le mai fac sa treaca cu bine iarna. Am plantat trandafiri cataratori, dar deocamdata sunt mici.

    • Alexandra zice:

      Ii lasi cu pet-ul pana in aprilie, chiar mai! cand se incalzeste vremea, desfaci capacul la pet, ziua, iar noaptea il pui la loc. Cand trece pericolul de inghet noaptea, poti sa scoti pet-ul.

      • Lacramioara zice:

        Alexandra, iti multumesc mult pentru raspuns. Si a venit si foarte prompt.

      • mimi zice:

        Multumesc.O lopata de pamint nu are ce sa strice dar daca vor fi geruri mari nici nu voi putea lua pamint asa ca va ramine pet-ul.

  14. sandu zice:

    Iarna asta fiind atât de blândă mi-a dat curajul să mai adaug câţva lăstari de trandafiri în faţa blocului spre mirarea colocatarilor. Cred că nu se vor mai prinde deoarece soarele la amiază bate cam tare în peturile transparente, iar lăstarii au trecut brusc de la temperatura din timpul nopţii la cea din microsera petului. Ceilalţi pe care-i am mai la nord şi i-am pus la sfârşitul lui aug. deja cred că s-au prins; par veseli.
    Durerea mea este că pe trotuarul din faţa grădinii trec elevii unei şcoli din apropiere. Trandafirii ce i-am pus în anii din urmă sunt devoraţi mai ales de eleve. În ciuda faptului că am pus prin trandafiri cartoane averizoare că ,,Trandafirii sunt stropiţi cu otravă”!. Acum am pus de jur împrejurul grădinii lăstari de trandafiri cu floare micuţă şi cu ţepi mulţi în speranţa că-i vor ţine la distanţă pe hoţii de trandafiri. Mai la centru am pus ceva din rasele mai arătoase.
    Sunt un pensionar ce-mi doresc ca oraşul Piatra Neamţ să aibe tineret iubitor de frumos, așa cum am văzut prin alte ţări. Oare când voi reuşi??

    • Alexandra zice:

      Buna Sandu, bine ai venit in gradina visata. De la o vreme gradina asta s-a cam paraginit, dar vine ea primavara…
      Imi pare rau de trandafirii tai si stiu ce trebuie sa simti cand ii vezi jumuliti. Asta vara mi-au intrat si mie niste copii in curte cand nu eram acasa si cred ca au taiat o suta de trandafiri…
      Daca ma intrebi cand vom avea si noi orase curate si pline de flori, pe strazile carora sa te plimbi linistit, iti raspund ce cred eu: niciodata, atata timp cat nu vor fi sau nu se vor aplica niste amenzi usturatoare sau pedepse cu munca in folosul comunitatii pentru cei care n-au grija de urbea lor.
      Pana atunci iti doresc sanatate si trandafiri cat mai multi si mai frumosi!

      • sandu zice:

        Mulţumesc Alexandra pentru răspuns şi cuvintele de bun sosit. Şi eu cred că nu vom avea o conştiinţă liber consimţită decât o conduită impusă de pedepse exemplare , de altfel ca şi în celelalte ţări civilizate. De fapt regulile au impus civilizaţia. La noi în oraş, tinerii trimişi de părinţii de la ţară să înveţe carte la oraş, vor cu orice preţ, să ne arăte cât de duri sunt şi câte înjurături ştiu ei, dându-ne lecţii în gura mare cum se declamă o înjurătură. Chiar fetele au ajuns să folosească înjurăturile băieţilor. Curăţenia şi disciplina ar trebui învăţate în şcoală. Iar pe stradă de la şcoală până acasă, copii să fie conduşi de câte un cadru didactic. Prea uşor sunt absolviţi de responsabilităţi profesorii odată cu ieşirea din clase.
        Să sperăm că vom instaura bunul simţ în căteva generaţii. Trebuie să se ia o atitudine de către autorităţi. Poate voluntariatul va ajuta mai mult decât autorităţile. Vom mai vedea. Şi noi trebuie să facem ceva, în curând şi… Pe curând.

      • mimi zice:

        Cite framintari in legatura cu tehnica cresterii trandafirilor ! Din pacate aveti multa dreptate . Exista o imensa degradare morala , o predispozitie globala spre violenta in toate mediile, care vor duce la un imens conflict. Cei care vor ramine, vor elabora coduri de conduita pentru ca astfel de erori sa nu se mai repete. Pina atunci, sa punem butasii in ghivece si sa-i ascundem.

      • sandu zice:

        Ai dreptate Mimi, să-i ascundem, să-i ferim, să-i păzim.
        Succes

    • ANDREEA zice:

      Pfff…stiu si eu cum este…am 21 de ani si de vreo 4 ani incerc si eu sa fac gradinuta de flori si marginea de trotuar sa fie mai frumoasa….anul asta este prima data cand am incercat sa pun trandafiri…deoarece cei pe care ii am au inceput sa cam imbatraneasca…sunt pusi de strabunicul meu care era gradinar de meserie..cu toate ca sunt foarte frumosi vreau sa am mai multi….dar aceeasi problema cu veciinii mei mici de pe strada…au o placere in ai ii rupe si ai ii arunca p jos…ca sa nu mai zic ca am facut o observatie nevinovata unei fete iar acum parintii ei nu mai saluta ca sa nu mai zic ca mi-au spus ca sunt nebuna ca sunt doar niste flori

  15. sandu zice:

    Dragilor, am o rugăminte la voi, în legătură cu tufele de hortensie. Acum iarna, hortensia este ca o tufă uscată. Întrebare: trebuie să o răresc, să le mai scurtez, sau să nu mă ating de lăstarii fără frunze. Am observat că în vârf au nişte muguri verzi deja. O altă întrebare ar fi; Cum să mai îmulţesc această hortensie ?. Prin butaşi sau prin împărţirea tufei cu rădăcină cu tot. Cred că prin butăşire acum ar fi prea târziu. Dar în ce perioadă ar trebui să procedez la îmulţirea ei??
    Vă mulţumesc anticipat.

    • Constantin zice:

      Nu te atinge de ea. Din mugurii aia din varf or sa apara florile, asa ca, daca o tunzi, anul asta nu o sa mai vezi flori. Indeparteaza doar lastarii rupti, uscati sau bolnavi. Pentru a o inmulti ai mai multe posibilitati. Daca tufa este destul de puternica o poti inmulti prin divizarea tufei la inceputul primaverii, asa cum se procedeaza cu mai toate plantele perene ce se inmultesc astfel. Poti sa o inmultesti prin marcotaj tot in primavara (cred ca stii cum se face, dar am sa spun pe scurt ca se culca un lastar la pamant, fara a-l detasa de tufa, se acopera cu pamant pe la jumatatea lui si dupa vreo 2 luni are deja radacini si atunci se poate si taia de tufa mama). Poti, primavara sau in august, sa recoltezi butasi pe care ii pui la inradacinat. Merg si in borcan cu apa dar si direct in ghiveci cu conditii de sera (sticla in cap, ca la trandafiri). Toamna ii pui in casa, primavara ii poti pune si direct in gradina. Cam asta-i. Nu uita ca hortensia nu iubeste soarele direct (poate doar dimineata, cateva ore) si ca are nevoie de udare regulata si indestulatoare. Succes!

  16. Cecilia zice:

    Dragii mei, prieteni ai florilor, oare s-au prins butaşii mei de trandafir…nu voi afla până în aprilie?

    • sandu zice:

      Când afară sunt câteva grade plus, poţi desface capacele sticlelor şi să te uiţi dacă nu le-au căzut frunzele lăstarilor dar să nu scoţi sticla de plastic deocamdată.
      Chiar dacă lăstari sunt golaş dar sunt verzi, mai sunt speranţe.
      Te poţi orienta după cum le merge majorităţii.
      Succes

  17. ELI zice:

    Super sfaturi aici la voi; din toate comentariile am avut de invatat cate ceva;as vrea sa aflu cum as putea sa tai trandafirul catarator ca sa fac o tufa frumoasa si incarcata de flori pe deasupra?
    Multumesc !!!

    • sandu zice:

      Eu am un PPS (o expunere de imagini) cu grădini de trandafiri în care se poate vedea cum sunt tăiaţi, dirijaţi, expuşi, grupaţi şi multe altele.
      Este o expunere potrivită pentru noi, cei interesaţi de grădini şi în special pentru pasiunea de trandafiri dar nu ştiu cum să v-o trimit. Dacă aş şti adresa de e-mail a celor interesaţi, v-aş trimite acest fişier pps de numai 5MB.
      Adresa mea este: sandu140338@yahoo.com

      • nori zice:

        am primit un trandafir de florarie taiat si as dori sa-l pun afara.cum fac ii tai floarea sau cum pentru ca e inflorit.multumesc mult.

      • Irina zice:

        si eu sunt foarte interesata de inmultirea trandafirilor…nu am facut o niciodata si vreau sa o fac acum…la matusa mea care are o gradina imensaaaaa plina de trandafiri dar ea i a cumparat acum sunt deja mari …vreau sa iau din fiecare trandafir in parte si sunt curioasa daca pun acum in aprilie…iese cv? mai am o intrebare daca iau un butas mai lung cam 100 cm pot sa il fac in mai multe bucati si sa il plantez? puteti sa explicati si mai detaliat cum se taie si butaseste? imi e frica sa u gresesc ar fi pacat …de inteles se intelege cv din comentarii si articol dar nu atat de bn sau am eu frica de a nu gresii ..v a rog din suflet ajutati ma si pe mn cu niste sfaturi pentru butasirea trandafirilor multumesc mult

  18. marinela zice:

    sunt multumita de sfaturile dumneavoastra

  19. marinela zice:

    si eu am plantat anul trecut acum 2011 in august 100 de trandafiri si m-am uitat la ei acum 2 zile si am observat ca unii au deja niste muguri mari,dar nustiu precis daca vor scapa cu bine din earna

  20. Marius zice:

    merci de articol, anul trecut am cumparat puieti si vinzatoare ma cam tras pe sfoara, jumate din trandafiri sunt altii de care am dorit, asa ca anul acesta din cei care sunt frumosi si imi plac doresc sa ii inmultesc. Asa ca recitesc articolul de citeva ori inainte de a incepe 🙂

  21. mimi zice:

    In noiembrie 2011 am pus 5 butasi, respectind aproximativ procedura. A venit frigul, multa, foarte multa zapada peste ei, iar in primavara i-am gasit sub sticla verzi, unul deja a inflorit. La noi vara este multa caldura, ploi putine, ce au pus copiii in luna mai s-au uscat, astfel ca astept toamna.

  22. doxy zice:

    As vrea sa ma ajutati cu un raspuns. Vreau sa plantez un trandafir urcator acum, vara, se poate? Am vazut intr-un magazin trandafiri in ghiveci, mari, unii infloriti. Credeti ca pot fi plantati acum, ce sanse sunt sa se prinda?

    • Alexandra zice:

      Daca sunt in ghiveci, nu e nicio problema. E ca si cand ai schimba un ghiveci mic cu unul mare. Doar sa ai grija sa faci groapa mai mare decat ghiveciul si sa uzi bine-bine. Apoi sa-l uzi periodic, mai ales pe seceta asta, are mare nevoie de apa.

  23. ANDREEA zice:

    am incercat si eu sa prind asa……am pus vreo 20 prinluna mai…..dar le-au cazut frunzele si doar cativa sunt verzi…vreo 2-3…restul s-au uscat…..sa astept sau sa incerc din nou in toamna?

  24. Cecilia zice:

    Salut,
    anul trecut am pus primii butasi de trandafiri din viata mea. S-au uitat vecinele mele ca la urs cand mi-au vazut peturile in gradina din fata blocului. Mi s-au prins 4 fire. Problema mea este ca floricelele ce au iesit sunt mult, mult mai mici ca la planta mama. Ar trebui sa pun ceva ingrasamant special pentru trandafiri?
    Si ar mai fi ceva, hortensiile mele nu au avut flori anul acesta. Oare pentru ca le-am tuns toamna trecuta? Am citit pe net ca se tund toamna cam la 50-60 cm….

    • Alexandra zice:

      Ingrasamant pui doar daca e cazul. Gandeste-te ca planta e inca mica, deci nu avea cum sa faca ditamai florile si apoi, i-ai udat suficient? Ca pe seceta asta si la mine, la trandafirii mari al doilea rand de flori sunt pe jumatate ca dimensiune, oricat i-as uda eu cu furtunul. Deci nu te ingrijora, doar uda-i din cand in cand, cand vezi ca nu se mai poate.

      • Cecilia zice:

        Multumesc pentru raspunsul promt. Deci pot spera ca in timp sa fie si ai mei la fel de mari si frumosi. As mai avea o intrebare: florile care s-au uscat se lasa acolo, sau se taie ?
        Avem in apropiere o biserica in gradina careia sunt niste trandafiri foarte frumosi si bine ingrijiti. Se spune ca au angajat un gradinar profesionist. Uneori il vad ghemuit langa plante, taind cu pricepere orice frunzulita uscata.

      • Alexandra zice:

        Se taie, iar daca florile cresc in buchet, se taie tot buchetul.Toamna insa, nu se mai taie, se lasa macesele pana primavara. Nici ramurile nu se taie, doar eventual se scurteaza, daca sunt prea lungi.

  25. Cam cat sa tai? Exact sub floarea ofilita?

  26. tudor zice:

    iubesc si eu trandafirii dar sunt impresionat de un arbust ce creste de la dimensiunea de tufa panala cea de copac. Infloreste din iunie pana in octombrie cu flori in ciorchine in nuante de alb, roz, violet, diverse nuante de rosu pana la liliachiu. Desi seamana cu liliacul e mult mai frumos.
    Face parte din familia mirtului dar e total diferit de mirtul de la noi care e adus din Orientul mijlociu
    In engleza se numeste crape myrtle (giulgiu de mirt). Provine din China e total diferit de cel din tara sfanta (e mult mai mare si frumos cu flori si frunze diferite) Prin Japonia a ajuns in America unde este foarte popular datorita aspectului impresionant. La noi e aproape necunoscut. Cine il va aduce , inmulti si populariza in Romania, daca nu va da lovitura macar va avea o contributie la, infrumusetarea peisagisticii romanesti.
    Daca nu cunoasteti planta o gasiti pe net, dand cautare pentru „crape myrtle”. In realitate e mult mai frumoasa decat in poze. Cred ca se inmulteste tot prin butasire. Eu fac diverse experiente in acest sens. Rezista la frig, la seceta e robusta la daunatori are frunze lucioase, putin carnoase dar ciorchinele cu flori desi nu miros sunt printre cele mai frumoase si spectaculoase prin densitate, culoare si durata.

    • vergi zice:

      Cunosc si eu acesti POMI minunati.Copil fiind in drum spre scoala in fata unui bloc ( sint si acum) doi pomi infloresc demential dar nu stiu cum se face ca nimeni nu a reusit sa-i mai inmulteasca.As dori si eu sa stiu cum se inmultesc daca vei reusi spune-mi si mie cum ai reusit.
      vergi

      • Deni zice:

        Am avut in curte la servici asa ceva si mi-a placut enorm. Am intrebat-o pe tanti a cui era si mi-a spus ca a tot incercat si nu a reusit. In acea toamna eram la tigare in curte si am vazut seminte de la el pe jos. Am luat 3 le-am plantat intr-un ghiveci cu un lamai mare si am uitat de ei. Mi s-au prins toti 3.

    • Petrisor zice:

      Lagerstroemia indica , liliac indian cica s-ar numi 😀 (sper sa fi inteles bine despre ce vorbesti tu si ca ti-am fost de ajutor ). Acum intrebarea mea este, unde gasim ? ca vreau si eu :))

  27. tamara zice:

    In legatura cu trandafirii cataratori , stiti careva dintre voi ce soiuri infloresc tot anul ?
    Eu am trei tufe ,sunt splendide la inflorirea din mai-iunie , apoi nu mai fac nici o floare .
    As vrea sa caut dintre cei care au mai multe infloriri pe an . tamara

  28. si eu am inultit trandafirii tot prin mladite dar nu s-au prins toti …..mai am o problema la unele radacini au aparut butasi care au aspect de maces salbatic ce e de facut? pina acum eu i-am rupt dar risc sa se salbaticeasca trandafirii?

  29. parfum zice:

    cit trebuie de adinc bagati in pamint

  30. am pus butasi de trandafiri în luna noiembrie,este bine?

  31. ema zice:

    cum se imulteste magnolia,si gincobiloba- e posibil prin butasi casi trandafirul?
    mutumesc anticipat tuturor care -mi pot daun raspuns

  32. Cornel zice:

    am citit toate sfaturile de aici,sunt f bune.am si eu o rugaminte,daca ma poate ajuta cineva.am 4 butasi de trandafir de la o manastire,i-a adus sotia,dar nu cred ca-i mai pot pune in pamant,e inghetat.daca ii tin in apa,am sanse sa-i pastrez pana in primavara?ii am de vreo 2 sapt si au deja cateva frunzulite noi.

  33. Geo Marin zice:

    buna ziua !
    am citit pe un site ca sunteti dispus sa puneti pe mail un PPS cu informatii despre ingrijire trandafirilor.
    multumesc anticipat !!! va rog frumos sa imi trimiteti si mie acest fisier.

    v-as fi recunoscator daca imi trimiteti si alte informatii – orice.
    am facut rost de ce au taiat [cei care se ocupa de parcurile de la mine din oras] – de la trandafirii deja plantati de mai multa vreme. sunt multe ramurele care au deja frunzulite mici si fragede. sunt de coloare grena.

    mai concret intrebarile sunt :
    – sa le pun in pamant in gradina cu pet taiat ???
    – am vazut pe acest site ca unii au folosit de la pet partea cu dopul care poate fi desfacut cateodata cand ar fi necesar. eu ma gandeam sa tai pet-ul pe jumatate si sa folosesc amble parti. nu gasesc atat de multe pet-uri deodata. pe de alta parte ma gandesc sa pun ambele jumatati ptr o prima faza si in timp, pe masura ce gasesc si alte pet-uri sa pun cele cu dop in locul celor fara dop – evident daca este necesar !!! pot sa pun si fara pet ??? acum nu mai este frig. chiar daca urmeaza o perioada cu temperaturi ceva mai scazute dar sper sa fie ultima rabufnire a vremii friguroase.
    – se preconizeaza o vreme ploioasa si frigiroasa [chiar ninsoare] in urmatoarele zile [locuiesc in Ploiesti, in oras la bloc, nu la curte, nu la tara adica intre blocuri temperatura e ceva mai blanda decat la tara, zona fiind protejata de blocuri.] date fiind aceste conditii eu as indrazni sa pun deja o parte dintre firele de viitori trandafiri [sper !!!] in pamant.
    – insa intreb : ce adancime ar trebui sa fie groapa ??? pentru ca unele fire sunt mai lungi altele mai scurte, unele mai firave, altele mai grosute. am inteles din ce este pe site ca cele deja uscate pot sa renunt la ele
    – daca le pun cu pet acum in primavara [20 martie] cam cata vreme trebuiesc lasate cu pet si cand sa scot pet-urile?? din ce am citit pe site sunt prezentate situatii in care sunt rasaditi butasii toamna. nici unul despre primavara.
    – cu ce frecventa trebuie sa ud butasii si cam ce cantitate de apa [- o cana = 200 ml apa e suficient ???]

    o alta situatie.
    apartamentul meu are vedere pe ambele parti ale blocului. pe spate este soare dimineata pana la ora 12.oo direct. apoi pana pe la 14.oo este indirect pentru ca este un bloc si un pom mai mare care umbreste. apoi incepe sa scada intensitatea luminii. pe fata bllocului sunt cativa pomi inalti cu coroane bogate – un parc. este multa umbra insa si lumina filtrata – ce scapa printre frunze.
    va rog foarte tare sa imi spuneti ce as putea planta in fata blocului. este un spatiu fara nici o floare. mi-ar placea sa gasesc ceva sa se adapteze la umbra. pe de alta parte am cautat si eu cateva informatii si am aflat ca la umbra se adapteaza unele plante care totusi au nevoie sa fie udate frecvent. dat fiind ca nu am aceasta posibilitate sa ud aceste plante – din cauza de timp care nu-l am de multe ori ptr mine si activitati importante, dar si ptr ca e incomod sa cobor de la etaj cu galeata sa ud florile [arbusti ornamentali – orice ar fi ele – plante decorative] si asta in mod sistematic.

    astept safaturile dvs!!!

    mai sunt interesat de un sfat in privinta unui gard viu care sa il fac in spatele blocului pe o latura de 4-5 metri. trec diversi oameni si isi fac nevoile acolo si neplacut este ca miroase. unui vecin i-au intrat in casa profitand ca acolo in spate e mai dosnic.

    un alt gard viu as dori sa fac in fata blocului in zona umbroasa. ce ma sfatuiti ??? imi place Mana Maicii Domnului ca are acea floare frumos mirositoare. pe de alta parte as face in spate si cu catina ca sa nu treaca nici macar picior de motan care se stie ca isi marcheaza teritoriul cu urina care miroase de trazneste !!!
    poate aveti dvs si alte sfaturi – idei. astept cu drag sfaturile dvs !!!
    cu stima, Marian
    va rog cu raspunsuri pe mail marinsah19@yahoo.com

    sunt binevenite orice alte indicatii care credeti ca sunt importante! si multumesc anticipat !!!

  34. mimi zice:

    Desi nu ati precizat data recoltarii viitorilor butasi, presupun ca in aceste zile . De regula erau luate in discutie doua momente propice plantarii acestor butasi :mai si noiembrie . Se pune problema fasonarii frunzelor dupa un anumit ritual, ceea ce nu veti putea realiza in cazul crengutelor dvs cu citeva urechiusi de culoare grena care, nefiind verzi, nu realizeaza fotosinteza. Eu pun butasii in luna noiembrie cu putin inainte de inghet. Cred ca ar trebui sa urmariti fasonarea de toamna a trandafirilor publici si sa luati aminte la comentariile celor de mai sus, care va vor fi utile. Succes.

  35. tamara zice:

    In noiembrie am plantat vreo 40 buc de butasi . Toti s-au prins .Sunt forte frumosi . Le-am desfacut capacele , i-am udat , dar nu stiu cand sa scot p-eturile de pe ei . Am incercat sambata dimineata ( 20 aprilie) ,la cativa butasi sa le scot ,dar am observat ca o crenguta s-a pleostit ! Repede le-am pus inapoi . Si-a revenit . Oare cand trebuie scoase ? Cum sa fie vremea ? Multumesc de raspuns Tamara

  36. lena sunt o mare iubitoare de trandafiri in special a celor albi si orange in general admir toate florile de aceea am inmultit multe varietati in diferite culori cu mare succes de vreo trei ani incoace fac asta.am o gradinita numai din trandafiri .

  37. Mihai zice:

    Buna dimineata! Am luat un lastar din radacina proprie si l-am plantat.Mentionez faptul ca este vorba despre un trandafir catarator. Problema mea daca ma puteti ajuta este urmatoarea: la inflorire au iesit niste flori mici ca de maces de culoare roz in loc de flori mari rosii batute.Va multumesc anticipat si astept raspunsul Dvs.

  38. Mihai zice:

    Va multumesc pentru raspuns! As dori sa stiu daca se poate altoi acest maces chiar si in al doilea an.

  39. spies violeta zice:

    buna ziua am gasit intamplator aceste discutii despre trandafiri.folosesc si eu metoda de inmultire prin butasire sub borcan de sticla.pana aici nimic deosebit fata de ceea ce am citit ..doar ca eu,la partea inferioara-care vine bagata in pamant-fac o despicatura,in care pun o radacina de buruiana,prin care planta se hraneste si dezvolta.am inmultit zeci de trandafiri astfel pentru mine,prietene sau cunostinte…va doresc succes!

  40. Denisa Rusu zice:

    Pe mine m-au „disperat” firmele astea de productie flori,fie din Olanda,fie din Ungaria,fie din Romania. Am cumparat anemone albe,la plic,dar n-a iesit niciuna alba,am cumparat lalele violet si au inflorit roz sters,de fapt am tot cumparat la lalele de imi pot cataloga gospodaria Mica Olanda,ideea e ca niciodata nu mi-au inflorit in culoarea de pe ambalaj,la fel cu crinii imperiali,am cumparat 5 tipuri de crini imperial,iar cand au inflorit erau de alte culori,caramizii,iar anul acesta am cumparat pentru prima oara de la sem-luca,din Timisoara,doua pungi cu doi butasi de trandafirii violet,am asteptat si am tot asteptat,m-am ingrijit de butasi ca de ochii din cap,iar acum ce culoare credeti ca are ? ….roz! Le-am trimis o sesizare intr-un e-mail sa ma lamureasca de ce vand trandafirii in culori diferite fata de cel de pe ambalaje si ce credeti ca mi s-a spus? NIMIC! Initial am crezut ca nu au primit mailul,dar apoi l-am pus pe fratele meu sa intrebe daca se pot face livrari prin posta la domiciliu si a primit raspuns la e-mail in doar o zi!!! Cand am revenit cu un alt e-mail,dar de pe adresa fratelui mi s-a spus ca patronul e plecat in strainatate si sa las un numar de telefon ca se intoarce luni si tot luni ma va suna……..s-a dus lunea respectiva de 2 saptamani……..Intelegeti, Asta este modalitatea de a insela lumea iubitoare de flori,pun ambalaje cu trandafirii (si nu numai trandafiri) in culori deosebite,iar cand ajung sa infloreasca te trezesti cu culori comune,banale.Nici macar nu au avut bunul simt sa-si ceara iertare….

    • Alexandra zice:

      Denisa, suparare mare! 🙂
      Asa inteleg unii sa faca afaceri si dupa aia se mira ca dau faliment! Ce e mai grav e ca asa se intampla si la firmele de stat, asa ca de ce ne mai miram la randul nostru ca se duce tara de rapa, cu totul!
      Sfatul meu e sa iei trandafiri gata infloriti, se gasesc prin marile magazine, mai ales in perioada asta.
      Si nu te mai necaji ca nu rezolvi nimic, doar iti faci tie rau.

    • Simona zice:

      Buna Denisa,

      Sunt si eu patita cu astfel de probleme. As putea sa dau denumirea firmei (atata pot spune ca este din Brasov) de unde am cumparat si eu niste plantute ca sa nu va pacaliti dar stiu ca regula forumului nu mi permite. Asa este cum a spus si Alexandra, cel mai bine cumperi planta gata inflorita si nu te mai pacalesti.
      Am facut si eu sesizari la firma respectiva si pana nu i-am amenintat cu OPC nu mi-au raspuns la mail.Oricum treaba nu s-a rezolvat , dar am lasat-o moarta. Oricum va spun din proprie experinta nu cumparati flori (butasi, mai ales primavara) din supermarketuri, este o vrajeala.
      Va doresc o zi buna tuturor iubitorilor de flori.

  41. Cristina zice:

    Buna la toata lumea.
    V-as ruga sa-mi spuneti daca pot incerca acuma sa plantez butasi de trandafir, cat mai e inca vremea domoala si n-a venit seceta. Au pus in parc niste trandafiri tare frumosi , adusi de afara, si mi-a ramas inima la ei.
    Multumesc

  42. ovidiu zice:

    buna alexa, buna tuturor celor care sunt pe aici

  43. ovidiu zice:

    sunt incepator si nu prea sunt documentat cine stie ce in ale gradinaritului, dar din cate vad nu e chiar asa de complicat. as vrea sa va intreb daca pot sa plantez lastari de trandafir acum in luna iunie, cu toate ca nu s-au scuturat petalele? eu de fapt vreau sai pun anul asta in ghivece, iar la anul sai mut. cum trebuie sa procedez, lastarul il introduc cu varful in sus sau in jos? va multumesc!

  44. romeo zice:

    am peste 100 de trandafiri prinsi prin butasire dar nu am descoperit care este perioada optim

  45. romeo zice:

    normal .cu lastarul in sus tu ai puta trai cu apul in jos;;;;;;;;;;;;;;;

  46. aurel zice:

    si eu doresc sa ancercsa fac butasi pt gradina din spatele blocului si as vrea sa stiu care ar fi perioada cea mai buna sai plantezipoate ma ajuta cineva

  47. aurel zice:

    as dori sa plqantezi si eu butasisi as dori sa stiu perioada luni sectembrie e buna pt plantat

  48. romeo zice:

    am inteles ca perioada cea mai buna ar fi dupa ziua mea adica 13 septembrie pana in15 octom voi incerca pe 13 sept si dupa 01 oct si voi mai vedea cand e cel mai bine

  49. zina zice:

    Multumesc mult!!!

  50. mimi zice:

    Este inceput de toamna, vremea este rece si umeda, trandafirii au inca frunzele verzi, acum ar fi momentul pentru plantarea noilor butasi, pe baza experientei anterioare , astept rezulate pe masura. Vor veni copiii sa -i planteze, au voi urmari ce fac, ce se mai spune pe aici si, la primavara ,
    va voi impartasi bucuria primilor muguri.

  51. marysite zice:

    Buna dragii mei … eu ani in urma prindeam trandafiri asa: rupeam un fir dintr-un trandafir, il puneam intr-o sticla cu apa pe care o acopeream la gura cu putina vata si apoi cind avea radicinute il plantam in ghiveci… ieri am pus altul …acum sa vedem,… Nu prea inteleg termenul dvs ” butasi ” … este cumva acest fir despre care vorbesc si eu ? trebuie mereu luat dintr-un ” tufis” de trandafiri sau se poate si cu cel pe care il primim in buchete? Multumesc mmm si o zi buna !

  52. zina zice:

    felicitari pentru toti cei care au pus si au reusit…..eu fara sa ma documentez,am pus astazi 15buc ,sa le zic butasi,dar nu seamana,ciocarlii,ca la vie mai potrivit,cu cateva frunze sus,la 20..25 cm adancime,peturi deasupra ,fara capac.
    Astazi suntem in 26 noembrie,iar maine au anuntat temperaturi scazute ,ninsoare.
    Sunt foarte curios sa vad daca la primavara se va prinde,macar unul din toti

  53. ioana mihaila zice:

    in primavera am scos un lastar de linga un tranfafir catarator si l-am plantat.sa- prins lastarul meu dar nu a inflorit in primii doi ani.ce sanse am sa-mi infloreasca avind in vedere ca lastarul era din pamint din planta mama?

    • Andrei zice:

      sunt sanse mai putin de 50% sa iti infloreasca chiar daca e desprins din planta mama deoarece nu contine ochii de floare. e mai bine sa pui butasi ai mai multe sanse. parerea mea. am testat si nu merge.

  54. Flaviu zice:

    eu am hibridizat un maces cu un tradafir rosu cataratorea am procedat in felul urmator am luat vreo 3,4 boboci de floare de la tradafir urcator care nu erau infloriti le-am rupt petalele si le-am taiat polenul pe care l-am pus intron pahar de plastic pana in ziua urmatore.Apoi am luat polenul cu paharul si am mers pe camp unde am gasit un maces alb inflorit dar care avea multi boboci de floare inca inchisi leam rupt petalele si cu degetul am luat praf de polen si am polenizat floarea de maces leam legat un fir de ata de fiecare floare polenizata ca sa stiu cand iau semintele de maces sa le iau doar pe cele bune.In august cand semintele au devenit putin galbene leau luat leam dus acasa si leam scos din pulpa lor aruncad pulpa ramase pe jos semintele leam pus in nisip de rau la stratificat pana in promavara iar anul acesa urmeaza sa le seaman .Am fost surprise sa vad dupa vreo 2 luni cam prin jumatate lui octobmbrie ca in locul unde aruncasem pulpa ramasa de la seminte a iesit un tradafir hybrid cam de vre 20 cm inaltime lam musuroit acum is curos sa vad daca o sa faca floare anul acesta .Din 12 maacese am obtinut apro ximativ 350 de seminte .Anul acesa am sa mai hibridizez si sa combin diferite soiuri deoarece nu se stie ce soi deosebit poti obatine si tot odata ai o mare satisfactie sa stii ca ale trandafir a fost creat de tine .

  55. Stanila zice:

    Nu stiu in ce perioada a primaverii se scot sticlele de plastic. Multumesc !

  56. la plantarea in pamant a butasilor de trandafiri, ce se pune la baza butasului? apa, ingrasaninte sau ce? multumesc pentru raspuns!

  57. se pot muta teandafirii plantati in gradina, mai mici ( ca inaltime, nu ca soi) dintr-un loc in altul, in aceeasi gradina?

  58. biancaaelena zice:

    totusi,daca am luat un ghiveci de curand si doresc sa inmultesc floarea si incerc intr-un ghiveci de aceeasi marime la temperatura camereu,pe toata iarna,se prinde?mai este nevoie sa astup crenguta?

  59. Ionut zice:

    Sunt curios daca pot aplica aceeasi metoda de butasire si la zmeura si sa o pun in geam intr-un borcan cu apa pana face radacini.

  60. Andra Banu zice:

    Buna ziua!

    Abia am gasit site-ul acesta si imi este tare util! Va multumesc:)

    Acum…am pus si eu anul trecut prin toamna niste trandafiri cumparati la curte si i-am acoperit cu pet-uri. Nu i-am desfacut deloc pana acum dar mi se pare ca vad niste frunzulite prin pet si m-au incurajat. O sa radeti de mine dar va spun totusi si cum a continuat nebunia…acum ca a venit primavara s-au umplut magazinele de butasi/seminte si mi-am mai luat 3 trandafiri deja cu radacina si i-am plantat in…balcon… toti sunt cataratori pentru ca vreau sa „ascund” gardul care se vede pe geamul bucatariei. Primul are o mandrete de lastari, sa speram ca o sa o tina tot asa, iar restul sunt promitatori. Voiam sa va intreb cand sa-i mut afara? Cum ii plantez? Cu pet, fara?

    A doua problema, cea care ma framanta de-a dreptul…stiu o biserica cu cei mai frumosi trandafiri cataratori pe care i-am vazut vreodata si exact din aia vreau si eu. Care este cea mai buna luna din primavara sa ma duc sa iau si eu vreo 3-4 butasi sa incerc sa ii pun la mine? Lor le mai pun pet-uri sau nu? Am cumparat si pamant de trandafiri din magazin numai numai o merge! Am mai citit un articol in care eram incurajati sa punem butasul intr-un cartof si cartoful in nisip…pai si eu ce fac cu pamantul de flori proaspat achizitionat? Pffff…greu la deal cu boii mici!

    Va multumesc mult pentru toate informatiile si pentru rabdare!

  61. TINA zice:

    ASTA TOAMNA AM CUMPARAT 2 BUTASI DE TRANDAFIRI SI MI S-AU PRINS . IN PRIMAVARA AM MAI CUMPARAT 2 SI I-AM PLANTAT SI MI S-Au PRINS. Acum am auzit ca se prind si acum in vara si am o intrebare: nu inteleg care parte se pune in pamant? partea unde este florea trandafirului sau partea de jos de unde rupem trandafirul din tufa trandafir? multumesc aniticipat

  62. La un butas de trandafir pus in iunie la umbra trebuie pet?

  63. Nica Valeriu zice:

    Dacă se lasă receptaculul cu staminele uscate,este benefic la obţinerea trandafirului??

  64. Trandafirul Dobrogean zice:

    Haideti sa lamurim treburile. Pentru a se prinde, puneti butasii in pamant la sfarsitul toamnei/inceputul frigului. Ei trebuie sa treaca de iarna afara in gradina si nu in casa la caldura, ca sa isi poata regla ceasul biologic. Puteti pune sticle taiate peste ei, insa majoritatea se vor prinde la fel de usor daca ii musuroiti bine, lasandu-le afara doar doi muguri. Veti observa ca prin februarie deja, mugurii lor capata o nuanta rosiatica si asta este semn ca se pregatesc sa se dezvolte. Incepand cu venirea caldurii, depunerea de calus de la baza se va transforma in radacini si butasii vor deveni vazand cu ochii adevarate plante de sine statatoare. „Cu rabdare treci si marea”. Asta este secretul: plantarea la timpul potrivit si multa rabdare. Salutare din Constanta!

  65. marilena zice:

    Buna ziua.Am și eu o întrebare . Suntem în 23 -02-2016 ,pot să plantez butași de trandafiri și trebuie să le mai pun pet ? Mulțumesc mult .

  66. Adriana zice:

    Buna ziua!

    Am în curte gazon iar pe lângă gard am trandafiri cataratori. Am o arcada pe care as vrea sa o pun în gazon și sa plantez cativa butasi pe lângă ea. Știu ca perioada propice pentru butasire e în toamna, dar mi se pare ca nu e foarte cald acum, cum a fost anul trecut pe vremea asta și ploua mult. Am vreo șansă să se prinda dacă îi plantez acum? Dacă da, îmi puteți spune la ce sa am grija? Trebuie neaparat sa folosesc pet? Sa încerc sa ii pun in ghiveci pana se prind? Scuzati-mi avalansa de intrebari, sunt entuziasmata si mi-as dori mult sa am vara asta trandafiri pe arcada. Mulțumesc mult!
    O zi frumoasa!

  67. Monica zice:

    Buna
    Noi suntem in Anglia si in fata casei am trandafiri foarte frumoși .. Dar din păcate anul trecut i-am „otrăvit ” am vrut sa ii curat si i-am stropit cu o soluție contra ierburilor … As dor un sfat PT ai salva ( daca se poate ) . Si cum as putea sa ii imultesc …
    Am încercat sa atașez si niște poze ca sa vedeți despre ce e vb dar nu pot …

  68. Preda Virgil zice:

    Eu sunt politist aici in Constanta 36 ani si ami plac trandafiri .am si porci si gaini si de toate ,numa eu stiu cat muncesc si pt hoti si porci hahhh dar flori e pasiune la maxim .eu acum incerc sa fac o incercare de prindere pe la sfarsitul tomnii sa vad cat se merge de prins/ acum daca nui noroc astai dar sper sa fie vreme buna prin august dar …hmm… tare mie ca cuptorul lui venus cum se zice pt august isi arata valoarea .noh om trai si vom vedea dar sigur imi reuseste caci persistenta daca ai facem tot iar eu plantez specie rezistenta .referitor la autoru articolui zice bine da sa sti ca ai greseli caci nu se lasa trandafiri cu frunza ca consuma energie si se usuca eu am coleg care are trandafiri la bloc si la fel zice ca am pus si aci la sectie dar e problematic ca se usuca in caz de lasi frunze pentru surplus de extra verdeata cel putin dureaza pana in primavara dupaia se vejtejesc. ascultati si la cei experentati ca altfel nu invatati nimic in viata si i pacat .nici eu nu sant expert da macar stiu bine si incerc sa ajut cand vad cei ce nu stiu cum eram eu la inceput haha .va urez suces si cu respect de la un om al legi. salut! fica mea a rupt azi un butuc de vie la cineva sa vezi ce bataie ii trag diseara acasa hahh .si era sa uit basescu la puscarie!! sal sal !!!!!!

    • Alexandra zice:

      Sa nu bati fata, ca te spun la politie! 🙂 Si da, Base la ocna! 🙂

      • Sergiu Nistorescu zice:

        Basescu in sus, Basescu in jos. V-au inebunit Antenele, RomaniaTV. si toate posturile astea de propaganda detinute de marii hoti. Voi chiar vreti sa va intoarceti la Iliescu sau poate chiar in mama Rusie? Pai, ne luam dupa un politist semidoct care se balbaie pe aici si habar nu are sa scrie o propozitie de la cap la coada? Dupa asemenea oameni ne formam noi parerea? Pai astia sunt incultii acestui popor, mai mult decat a deveni politisti nu au putut. Iar, odata ajunsi in post, TOTI se transforma in ‘Garcea’ de inghit spagi ca pelicanii si pleaca capul in fata smenarilor, amendand doar bietii amarati. Daca ne tot luam dupa corupti si ne lasam manipulati asa usor de toti hotii si prostanacii acestei tari, atunci chiar ne meritam soarta! Cu durere in suflet o spun, dar cam asa este. Politist PREDA din Constanta, mai bine starpesti tu prostituatele de pe varianta Aurel Vlaicu sau „interlopii” care fac legea in orasul acesta. Nu faceti nimic pentru oameni, doar latrati in gol ca niste catei executanti. Toti stim ca de la pesti si interlopi va trageti al doilea salariu, de taceti toti precum niste meduze. Amendati batrane si amarati ai societatii, insa cand vine un „Ceafa-Lata” cu X6 si coboara la voi, va transformati in mielusei, va luati spaga si plecati spunand ‘Traiti!’. Fa-ti treaba in slujba cetateanului platitor de taxe nene si mai lasa tu politica, caci nici macar nu stii sa scrii o fraza, daramite sa ai logica. Si nu-ti bate copilul, primitivule! Ai fost si tu copil!

  69. Teodora zice:

    Buna seara.Eu am plantat cam 15 butasi la sfârșitul lui August, începutul lui Septembrie.mentionez ca la fiecare începe sa apăra din muguri frunzulițe, iar la 2 dintre ei chiar tulpini secundare dar foarte subțiri.Inteebarea mea este:ce fac in cazul in care ei nu mai au unde sa crească (in cazul celor 2), sa le scot sticla si sa ii acopăr cu altceva?

  70. Alexandra zice:

    Buna seara, Sergiu, sper ca te-ai mai calmat , macar putin. 🙂 Sa-ti raspund, zic.
    1. Asta este un blog de gradinarit, nicidecum unul politic.
    2.Nu ma mai uit la TV de 10 ani. Ai putea incerca si tu. 🙂
    3. Da, il vreau pe Base la ocna, ca si pe toti cei care au furat fara rusine tara asta si deci si pe noi, muncitorii.
    4. E politist, are scoala putina, e adevarat, posibil sa nu fi citit o carte in viata lui, dar asta nu inseamna ca este si Garcea, hot, slugoi, etc. Nu cunosti omul, nu e cazul sa generalizezi. Si in niciun caz sa jignesti persoane pe care nu le cunosti, intr-un loc unde cel in cauza nu poate riposta. Daca ai ceva sa-i spui, spune-i omullui in fata, barbateste, nu pe un blog de gradinarit, intr-un comentariu despre butasirea trandafirilor. 🙂

  71. Corina zice:

    Eu am plantat acuma în Noiembrie 2016 vreo 7 butași. As vrea sa întreb dacă trebuie udați sau nu? Asta primăvara am plantat 2 trandafiri cu rădăcina , unu sa prins și celalalt nu 😦

Lasă un comentariu