Recolta de leustean

Prima recolta de anul asta e de leustean.

Spun babele pe aici prin sat ca leusteanul trebuie cules inainte de a face floare, caci altfel devine amar. Nu stiu daca asa e, eu l-am cules pentru ca de la caldurile astea incepuse sa se usuce, incet-incet. Maine il fasonez si-l bag in pungulite, portionat, in congelator.

Tot de la o baba am aflat, acum multi ani ( cand pentru mine „baba” insemna orice femeie peste 40 de ani. :D) ), ca nu trebuie aruncate tulpinile de la leustean, caci acolo se afla multa seva si e cea mai aromata parte a plantei. Ea toca marunt tulpinile si le punea in ciorba la fiert odata cu zarzavatul. De atunci fac si eu la fel, sa tot fie vreo 25 de ani! 😀

E ceva leustean, destul pana anul viitor. Acum ma bate gandul la o ciorba de fasole uscata, cu afumatura si…mult leustean. :D)) Am inghitit in sec! 🙂

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Plante aromate și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

27 de răspunsuri la Recolta de leustean

  1. danamel zice:

    Asa este, am inceput de ceva ani sa folosesc si eu tijele de la leustean pentru borsuri. De-ai sti ce am batut pietele saptamanile trecute dupa rasad de leustean(al meu nu a mai rasarit anul trecut) de ma cunosteau toate babutele…mai nou am inceput programul „fritillaria” asa ca am dat sfoara-n piata ca vreau bulbi de „bibilica”…on va voir dac-oi gasi macar bulbii acestia.

  2. simf zice:

    tijele de la leustean sunt bune si ca decoct pentru raceli, slabit, reglarea digestiei. de la tanti neta am aflat.

  3. corina zice:

    buna!eu pun leusteanul la”pastrare”sub forma de pasta facuta la blender cu putina sare si ulei a.i.sa iasa o pasta!e ff gustos,dar trebuie tinut borcanelul in frigider….!!

  4. coco zice:

    si eu folosesc tulpinile…semnat…o baba :)))))

  5. danamel zice:

    super comentariul!parca eu as fi o tinerica inocenta(tot pe-acolo bat).

  6. Alexandra zice:

    Da, dar la mine sunt batuti de mult pe muchie! 😀 Aia 40!

  7. Ninulescu zice:

    Mare greseala asta cu consideratul femeilor de peste 40 ca fiind babe 😦 dupa mine femeile si stelele indiferent de varsta raman tot minunate si stralucitoare… Iaca si dovada !

    http://www.gandul.info/magazin/proaspat-casatorita-la-85-de-ani-cum-se-intelege-ducesa-de-alba-cu-mai-tanarul-ei-sot-dupa-sase-luni-de-la-nunta-9582484

    • Alexandra zice:

      :D))))))))
      Ninulescu, esti de groaza! N-om fi noi ducese, dar , frate, nici asa urate! :D)))
      Cineva spunea ca femeile sunt ca vinul, mai bune pe masura ce imbatranesc. Oare la ce s-o fi gandit? :D))
      Multumesc frumos pentru comentariu si te mai astept!

      • Ninulescu zice:

        Nu stiu la ce s-a gandit cel care a spus asta, dar sant mari sanse sa fi fost baut cand a gandit-o ! Sigur ca o femeie matura si cu experienta este de dorit pentru o relatie serioasa, (fosta mea sotie a fost mai in varsta decat mine cu 4 ani iar fosta prietena cu 9 ani ) deoarece stie ce inseamna viata si e mult mai capabila sa gestioneze problemele familiale, dar asocierea unei femei cu vinul imi pare jignitoare pentru femei.
        Daca ar fi sa asociez femeia cu ceva as asocia-o cu florile, soarele si oxigenul .

  8. Alexandra zice:

    Toate „foste” ? Inseamna ca… nu prea a fost in regula… :D))) Sper ca nu te superi, glumesc, evident!

    • Ninulescu zice:

      Ele au fost destul de in regula, cu mine a fost problema :(… chiar nu am ce le reprosa, si mi-au lasat doar amintiri frumoase …
      Fiecare avem dreptul la fericire asa ca dupa ce eu am fost fericit a fost randul lor sa fie …

  9. danamel zice:

    si uite asa de la o brazda de leustean se poate ajunge la :” femeia la 40 de ani”! n-as fi zis dar m-ati facut curioasa.(nu stiu daca-mi dai voie sa povestesc ceva de la aniversarea celor 62 de anisori ai mamei mele, pen’ ca a fost tare de tot .nu stiu daca as putea reda cu”acuratete” scena cu pricina).

  10. Alexandra zice:

    Hai, ca Ninu si-a adus floricelele, eu imi aprind o tigara… :D)))

    • danamel zice:

      Nu stiu cum sa scriu mai bine si cred ca o sa fie ca-n reclama in care un nene incerca sa-i povesteasca un fim unui coleg de servici(„ala mare de respira greu” adicatalea personajul din Razboiul stelelor, daca va aduceti aminte reclama).buuuun.pai cand a implinit a mea mama suma de anisori de mai sus ne-am reunit cu mic cu mare la masa ei din mica sufragerie, de eram precum familiile alea mari de italieni, frati, surori, copii, nepoti, mai mari, mai mici plus pisica din dotare. S-a mancat, s-a baut, s-a pooovestit de la Adam si Eva, s-a ras, deci tot tacamul de la noi din familie. Ai mamii gineri, aprinsi de caldura din casa si nu numai, au incercat (ca de atatea alte ori, dar cu acelasi rezultat) sa o puna intr-o situatie fara iesire, doar-doar mintea ei brici ii joaca o festa si marcheaza si ei de la 0-100 la 1-100 puncte ). Cica are 62 de ani, ca slabesc reflexele, ca n-o sa mai fie asa sprintena si altele
      pe masura, moment in care mama mea s-a uitat la ei,s-a uitat i-a cantarit si a zis:” am eu 62 de ani, dar sufletul e de 25!eu ma urc si acum intr-un copac, pe cand voi nu reusiti de burti!’In acel moment, involuntar, si numai ginerii care sunt doar doi, toti barbatii au dus mana pe pantece, de parca isi socoteau lunile pana la nastere!Un ras nebun, isteric a izbucnit in casa, lacrimile au dat in multi ochi, copiii s-au oprit speriati din miscarea browniana, pentru cateva secunde si cu totii am regretat ca nu s-a priceput vreunul dintre noi sa imortalizeze scena…

  11. Alexandra zice:

    Auuu…asta cred ca a durut! :D))))))))))
    Auzi, Daniela, copacu k copacu, dar cu sireturile de la pantofi e mai greu! 😀
    Ginerii aia au fost hraniti prea bine de fetele lu’ mama!
    Sa-ti traiasca mamica, Daniela, si voi pe langa ea!
    Weekend placut , draga mea! 🙂

  12. Ninulescu zice:

    :)))))))))))) Am reusit sa aflu doar acu deznodamantul ca am avut pana de curent aici Cei de la Autostrada Transilvania mereu ne saboteaza :(…
    Tareeee faza !!! 😀

    • danamel zice:

      nu stiu cum sunt altii dar pentru noi a fost si este un motiv de-a ne bucura cand ne mai adunam pe acasa si incepe careva cu:”ti-aduci aminte cand a facut mama 62 de ani???”

      • Ninulescu zice:

        Cred ca fiecare familie are astfel de momente :)))
        Singurele amintiri pe care le am eu cu familia mea este de cand se imbata tata si ma batea pana ma baga in spital…
        Dar sincer mi-ar fi placut sa am si eu amintiri de care sa imi amintesc cu placere peste ani…

  13. ANNA BENE zice:

    P.Super, imi place, de la leosten la babute, ,pai am si eu 60 ani baba, babo///Ptr racorire-tulpina cruda, curatita de frunze, taiat betisor, ca si paiul , are aroma excelenta apa minerala rece

  14. Gabi zice:

    Sa traiasca toate babele de peste 40 de ani.Si io….is tot baba!
    Poti pune leustean si la bors…….ce bun e….mmmm

Lasă un comentariu