Daca albinele vor disparea

De ceva vreme ma bate gandul sa-mi iau doi stupi. As avea aici conditii destul de prielnice pentru niste albinute: zona nepoluata, padurea aproape, flori de jur-imprejur, eu care sa am grija de ele. 😀  Tot cautand pe net informatii despre stuparit am dat peste articolul de mai jos, un motiv in plus sa ma apuc de treaba.

Criza albinelor ameninţă siguranţa alimentaţiei mondiale. În ultimii ani, din cauza poluării, a pesticidelor şi a neglijenţei se înregistrează o rată a dispariţiei albinelor fără precedent.

Aproape o treime din producţia agricolă la nivel mondial depinde de polenizare, realizată cu precădere de albine. Aceste alimente ne aduc 35% din necesarul energetic, majoritatea mineralelor, vitaminelor şi anti-oxidanţilor. În ciuda importanţei lor pentru fiinţa umană, albinele mor cu o viteză îngrijorătoare.

Criza albinelor nu a fost atât de acută până acum, dar indexul preţurilor pentru alimente publicat de ONU depăşeşte toate recordurile. Devine astfel urgent să aflăm în ce măsură dispariţia îngrijorătoare a albinelor riscă să pună în pericol securitatea mondială în ceea ce priveşte alimentaţia.

Banca agricolă americană Rabobank a declarat că numărul coloniilor de albine care nu supravieţuiesc în SUA de la an la an s-a mărit de la 30% la 35%, după ce mult timp valoarea a stagnat la 10%. Procentul este de peste 20% în Europa şi aproape la fel în Asia şi America Latină.

Albert Einstein, recunoscut pentru declaraţiile sale incendiare, obişnuia să spună că „atunci când albinele vor dispărea de pe suprafaţa Pământului, omul va mai avea doar patru ani de trăit”.

„Asemenea scenarii apocaliptice sunt exagerate”, au spus repezentanţii băncii americane, întrucât producţiile de porumb, grâu şi orez depind de polenizarea realizată de vânt.

Cu toate acestea, albinele sunt esenţiale pentru polenizarea nucilor, pepenilor, citricelor, merelor, cepei, dovleceilor, fasolei, ardeilor, vinetelor, castravetilor, rosiilor, fasolei, cafelei, cacao, avocado şi nucilor de cocos.

SUA se confruntă cu cel mai mare dezechilibru în acest sens. Din 1961, producţia agricolă, care depinde de activitatea albinelor a crescut de patru ori, în timp ce numărul coloniilor de albine s-a înjumătăţit. Mai mult, numarul de albine per hectar a scăzut cu aproximativ 90%.

Una dintre principalele cauze ale crizei albinelor sunt pesticidele folosite pe scară largă. Ţări ca Germania, Franţa, Italia, Marea Britanie sau China au emis deja norme de reglementare pentru restrângerea folosirii pesticidelor, şi asta din cauză că şi-au decimat populaţiile. ( jurnal.md)


Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în gradinarit și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Daca albinele vor disparea

  1. eumiealmeu zice:

    iubesc albinuţele – şi pentru miericica lor, dar şi pentru minunea de miere pe care-o fac. te încurajez pentru stupi – e o viaţă cam nomadă cu ei, dar merită.

    • Alexandra zice:

      Si mie-mi sunt tare dragi. Cred ca sunt vreo 30 de ani de cand am fost prima si ultima data la „stors” de miere, undeva pe langa Oradea. De atunci ma tot gandesc sa am si eu stupii mei. Se pare ca abia acum a venit vremea..
      Multumesc pentru incurajari. 😀

  2. fosile zice:

    Nu-i obligatoriu sa „pastoresti”prin tara cu stupii.Daca ai si padure si cimp cu flori in zona se descurca la fata locului.Pastoresc cei care cauta anumite tipuri de flori si merg cu cite 150-250 de stupi pe cite o remorca si au cite doua trei remorci.
    Daca ai doi-trei nu trebuie sa te ocipu in mod special de ei,doar inaintea iernii,dar nici recolta mare nu ai.Mai multi necesita mai multa munca,dar si rezultatele sint pe masura si,in plus plantele din gradina proorie vor fi mult mai sanatoase.Dar trebuie mare grija,daca pe o raza de 150km in jur se fac pesticizari,in special cele din avion.
    Succes!

  3. maryanne zice:

    Si pe mine ma batea gandul in urma cu cativa ani, dar nu stiu daca m-as descurca cu intretinerea stupilor. Si acum mi-as dori desigur. Poate incepi tu, si ne arati pas cu pas si atunci voi vedea daca e greu sau e usor.

  4. Tina T zice:

    „Daca albinele vor disparea”
    FEREASCA DUMNEZEU !

    Mierea, o folosesc pe scara larga:
    o crema de unt o frec cu miere, indulcesc cafeaua de dimineata, de pranz si seara 😉 sigur dupa ce s-a racit ,
    iar reteta 2 lingurite miere cu 1 lingurita scortisoara, frecate, si pusa pe doua felii de paine prajita, unse cu o urma de unt President (musai), asta are aroma aia de unt natur, este cel mai bun mic dejun…
    he, he, pe langa doua felii de cascaval, un ousor, doar unu…sau ditai omleta cu ceapa, ardei gras si busuioc verde deasupra, cand am, ei, si doua trei ciupercute…este dusmanul meu de moarte.
    Se zice ca scortisoara este buna pentru absolut toate, sau, ma rog aproape toate maladiile.

    Hai, sa-ti fie de bine, cred ca abia te-ai sculat de la masa

    • Alexandra zice:

      Cafeaua de seara? Mama, ce nervi de otel trebuie sa ai! Eu beau doar doua inghitituri de cafea pe zi, daca le beau si pe-astea ( desi fumez ca turcu’), iar daca Doamne fereste se intampla sa beau un gat de cafea sau sa mestec o boaba dupa pranz, apoi sa fii sigura ca numar la oi toata noaptea!! Ferice de tine! Acelasi lucru este valabil daca mananc ciocolata, sau beau un pic de Pepsi mai pe seara. Adio somn!

  5. victoriacus zice:

    Ar fi minunat.Daca imi ies proiectele pe care le am,la anul poate imi iau si eu

  6. victoriacus zice:

    Pai de asta zic si eu sa imi iasa ce mi-am propus si pe urma.

Lasă un comentariu