Rucola

Ii dedic rucolei un post intreg pentru ca mie imi place mult aceasta…salata, frunza,planta aromata, nu stiu cum sa-i spun. Imi place atat de mult rucola incat, atunci cand o culeg, mananc cateva frunze din gradina, asa, nespalate,acolo, cu pamant pe ele, ca iepurii.Gustul este picant, dar nu ca la usturoi, ceapa, sau tarhon, ci cu totul special.Am vazut-o in casolete in hipermarketuri, am si cumparat de cateva ori.Rucola ori iti place rau de tot, ori nu-ti place deloc. Mie imi place rau de tot!

Am descoperit-o acum cativa ani intr-o salata Nicoise, evident la Nisa. Nu stiam cum se numeste, insa i-am retinut „figura”, iar anul urmator am vazut semintele la Bricostore.Bucurie mare! Anul acesta este al doilea an cand cultiv rucola, deci pot spune ca am oarece experienta.Ma rog…

In gradina am doua feluri de rucola, una cu frunzele ascutite, crestate, care seamana mult cu frunzele de papadie, ramasa de anul trecut, iar alta abia insamantata, dar care a si rasarit, cu frunza mai lata si gustul mai putin picant. Cea de-a doua e preferata mea, dar nici cealalta nu e de lepadat. Este perena, mare lucru la o salata, se poate insamanta tot timpul anului, cu conditia sa nu fie pamantul inghetat si produce atata timp cat nu e frig, adica vreo 9 luni pe an. Odata crescuta, se tunde,pentru consum, dupa care face frunze din nou si tot asa. Deci este foarte productiva. Este bine sa o insamantam la intervale de 10 zile, ca sa avem tot timpul frunze proaspete.

Ca orice verdeturi este bogata in minerale si vitamine.La ce se foloseste? Va spun doar la ce stiu eu ca se foloseste, daca voi mai stiti si altele si vreti sa impartasiti si altora, ok, comentati.

In primul rand se mananca sub forma de salata, cu ce dressing vreti voi, adica dupa gust. Apoi se poate amesteca cu alte frunze de salata. Mai stiu apoi salata Nicoise, originala, chiar de la mama ei (reteta o dau  la cerere) si un antreu pe care eu una il ador si nu exagerez cand spun asta. Iar antreul asta mi-l pregatesc chiar acuma si vi-l arat si voua. Se compune din: felii de prosciuto, felii de pepene galben, frunze de rucola si parmezan. Atat.

Tufa de rucola. Am lasat-o sa faca flori, ca sa mai pun si in alta parte.

Un rand de rucola alaturi de varza chinezeasca.

O brazda de rucola de-abia rasarita. Am insamantat-o exact acum o saptamana.

Baby rucola

Aperitivul promis.

Si inca ceva: am aflat abia azi ca rucola se poate cultiva si in ghiveci, in apartament.Trebuie insa pamant bun, de flori si udata prin pulverizare de 2 ori pe zi. Se pare ca si in ghiveci rasare in 5 zile, dupa care creste foarte repede, exact ca in gradina. Dupa ce postez, ma duc sa pun si eu cateva seminte intr-o jardiniera, sa vedem ce-o iesi…

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în gradinarit, Retete simple și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Rucola

  1. Aha…o idee buna. Sper sa gasesc seminte si o sa pun si eu.

  2. Pingback: Licăresc în noapte – Sange balcanic (92)poem « Cosmin Stefanescu's Blog

  3. Mihaela zice:

    Salut. Sunt si eu in CO … Am timp sa citesc in gradina visata despre rucola. Imi place si mie mult.

  4. papagigli zice:

    Meserie! Maninc des rucola in mixed greens salad. Iar pepene galben cu prosciuto e de vis. Aici se serveste in majoritatea catering-urilor

  5. papagigli zice:

    In cazul asta, abea astept sa ma fortific 😉

  6. alex zice:

    unde gasesc seminte de rucola?

  7. muntean crstina zice:

    am pus saminta in jardiniera afara,la soare,am udat dar frunzele au devenit maronii,au cam 5 cm,mai pot sa le mut in gradina?citeva au deja flori albe.Si eu sunt indragostita de gustul rucolei pe cere o pun in orice salata

    • Alexandra zice:

      De ce nu le-oi fi pus tu direct in gradina? Daca mai ai seminte, inca poti pune linistita, rucola e perena.Iar cand creste destul o tunzi si creste din nou.
      Poti sa incerci sa le muti, desi nu cred ca mai faci ceva cu ele daca zici ca sunt maronii.

  8. Anna zice:

    Insalata praianesa (dupa localitatea Praiano, acolo unde am degustat-o prima oara): ton bucati, mozzarela proaspata, rosii cherry, ulei masline si rucola cat cuprinde… Attn: creeaza dependenta 🙂

  9. hiris zice:

    hiris says:Am plantat si eu in ghiveci rucola,dar cred ca le-am pus prea des,oare daca le repic,o sa mai creasca?Daca stie cineva mai exact cum se cultiva in ghiveci,rog raspuns la id-da_bo_ma@yahoo.com.Multumesc anticipat!

  10. kmy zice:

    recomand rucola cu pizza.peste pizza pui frunzele d rucola si servesti,eu zik k-i delicioasa combinatia,asa mancam in italia!

Lasă un comentariu