Violete de Parma- ingrijire, inmultire

Violetele de Parma, sau violete africane, cum li se mai spune, sunt unele dintre cele mai indragite flori de interior. Infloresc timp indelungat,au o perioada de pauza de doar doua-trei luni pe an, au o varietate relativ mare de culori si nici nu sunt foarte pretentioase.

Ingrijire

Principala si cea mai importanta regula: se tin la fereastra dinspre vest, nord-nord,vest. Spre sud ori est nici sa nu va ganditi sa le puneti caci le pierdeti. Daca nu aveti in casa un geam spre N-V-NV, luati-va gandul de la violete. Se gasesc in mai toate florariile, la preturi acceptabile si in diverse culori, in special mov, lila, mov inchis, grena, roz, albe. Odata ajunsi cu ele acasa, e bine sa le mutati intr-un ghiveci ceva mai mare, dar nu prea mare, ci cu un diametru de 15-20 cm si neaparat cu tavita dedesubt. Se vor simti mult mai bine acolo. Nu fac figuri la mutarea in alt ghiveci, ci dimpotriva, pare ca le place sa le zgandari un pic, deci nu va faceti probleme sa le mutati, chiar daca au flori si boboci. Nu se uda prea des, eu pe ale mele le ud de 2 ori pe saptamana, moderat, pe deasupra, avand graija sa nu ud frunzele, care datorita apei se pateaza.Pe masura ce florile se ofilesc, se indeparteaza, la fel ca si frunzele moarte. Odata la doi ani e bine sa le schimbati pamantul, vor fi foarte fericite daca faceti asta. Nu e asa greu, avand in vedere ca ghiveciul in care stau e destul de mic. Primavara, o perioada de o luna, e bine sa le administrati ingrasamant, odata cu apa de udat, saptamanal. Eu folosesc Substral, ingrasamant pentru inflorire. De asemenea, pentru a asigura o inflorire optima, e bine sa rariti frunzele din mijloc, pentru a da voie lumini sa patrunda, favorizand astfel aparitia bobocilor.Aceste frunze le veti indeparta cu grija, folosind o forfecuta.

Inmultire

Este foarte simpla inmultirea prin separarea plantei. O sa observati la plantele mai batrane ca la un moment dat se separa in doua, ca si cand ar fi doua in acelasi ghiveci. Este timpul sa le separati. O scoateti din ghiveci, curatati usor radacina de pamant, ca sa vedeti ce faceti acolo si cu un cutit bun, taiati in doua tulpina, avand grija se separati si radacina. Se replanteaza imediat in doua ghivece diferite, nu inainte de a pune apa in pamant, atat cat sa fie reavan. Vor creste in continuare ca si cand nimic nu li s-a intamplat. Aceasta despartire este absolut necesara pentru ca daca n-o facem, se vor aglomera in acelasi ghiveci si treptat -treptat se vor sufoca si vor sucomba!

O alta metoda de a le inmulti-metoda furtului de frunze-cand nu avem o floare care se inmulteste in ghiveci si trebuie sa cerem la prieteni frunze. Daca nu ne dau ei, ne luam noi cand ei sunt la baie. Asadar, taiem frunzele de la planta pe care vrem s-o inmultim, cat mai aproape de radacina, adica sa fie cat mai lungi, pe care le punem intr-un paharel cu apa si apoi ne uitam la ele cum cresc, pana ne ies ochii…Dureaza cam 2 luni. O luna sa faca radacina (mustati albe). Nu le plantam atunci,doar cu mustatile alea albe, ca n-am facut nimic; s-ar putea voi sa faceti ceva , dar eu mi-am luat teapa. Asteptam sa faca si frunzulite, mai maricele, asa ca in imagine. Abia atunci le punem in pamant, intr-un ghiveci cat mai mic la inceput, pe care il vom schimba cu unul mai mare cand planta mai creste. Punem radacina in pamant (pe care il udam inainte in locul plantarii) , lasand afara frunzulitele si frunza mama.Se uda cate putin, la doua zile. Aveti grija sa nu balteasca apa, caci vor putrezi si atunci o luam iar de la capat, benoclandu-ne zilnic la pahar o luna-doua. Apropo de pahar, apa se evapora, deci completati cand vedeti ca scade, astfel incat frunzulitele in formare sa fie mereu sub apa.Cand vedeti ca frunzele noi au crescut destul de mult, puteti taia frunza mama, care de-acuma arata naspa , plus ca nu mai e buna de nimic, ea si-a facut datoria. De acum violeta cea mica e pe picioarele ei si o sa vedeti ce repede va creste si va inflori.

Frunze de violete puse in apa sa faca radacini si frunzulite.Trebuie rabdare si aveti grija sa nu uitati de ele.

Frunze care au facut deja frunzulite, sunt numai bune de pus in pamant. Astea i le-am promis Manuelei, colega mea de la serviciul Patrimoniu

Violetele mele de la birou. Nu sunt inca in forma maxima, dar vor fi…

Violeta colegelor mele de la financiar-contabilitate, cititoare fidele ale blogului meu (cand nu sunt in inchidere de luna).

Sa auzim numai de bine,

Alexandra

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Flori de interior și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

117 răspunsuri la Violete de Parma- ingrijire, inmultire

  1. Elfa zice:

    Trebuie sa mentionez ceva destul de important.. violetele de parma se uda intotdeauna prin farfuria cu apa. E ok daca tu esti atenta si pui apa pe deasupra, insa riscul e foarte mare la cei care nu au atata grija.
    Frunzele se pateaza, putrezesc si mor. Ca sa se evite acest lucru, apa se pune in farfurie, jos.

  2. Alexandra zice:

    Stiu, Elfa, asa e cum spui, dar de multe ori radacina nu e destul de puternica sa-si traga singura apa. Sau de frica, multa lume pune prea putina apa in farfurioara si iar exista pericol de uscare. Eu le ud pe deasupra, cu grija si cate putin. Asa sunt sigura ca isi iau destula apa si nu mor de sete.

  3. Mona zice:

    Iubesc violetele de Parma!!! Pervazul mamei mele era mereu plin cu ghivece cu violete inflorite. Acum ale mele sunt pline 🙂
    Ce interesante sunt cele cu frunza crestata!
    Numai bine!!!
    Mona

  4. Maryanne zice:

    Si eu am violete.Am inceput singura sa le inmultesc si culmea,mi-a reusit.Am cerut cuiva cateva frunze si mi-a zis ca imi da ,dar nu mi-a zis ca mi le vinde.Cand a ajuns pachetul cu frunze era cu plata ramburs.Am zis ,sa vezi ce tzeapa am luat.Fiind prima data cand incercam ,aveam temeri ca nu-mi va reusi.Acum ii multumesc persoanei respective,ca mi-a data asa frunze sanatoase de la violete atat de frumoase.Toate frunzele s-au prins,direct in pamant si toate au facut cate 4-5 pui.pe unele le-am pus a doua oara si au facut iarasi pui.Am f multe violete si inca mai infloresc si astept si alte culori.Nu ma gandeam ca e atat de usor.Ulterior,taind din frunze sa le mai aerisesc,le -am pus in apa si le-am uitat acolo.Culmea ca au dat radacini si apoi frunze in apa si apoi le-am plantat in ghiveci.Imi plac tare mult ca sunt inflorite incontinuu.

  5. Maryanne zice:

    asa am zis si eu si zic in continuare cand vad anunturi de genul:vand frunze violete ,intre 3,5-6 lei ,in functie de varietate.Chiar azi am dat de un anunt de genul asta.Dar ,traim in Romania si nu ar trebui sa ne mai mire nimic.

    • Alexandra zice:

      vand iarba, vand fan, vorba celor de la Casa Locco, mai tii minte?

    • Maryanne zice:

      am vazut ca ai ,dar am zis ca poate mai vrei.

      • Alexandra zice:

        Mi-am luat si una alba ca n-aveam. Am pus deja frunzele la facut radacini. Am si roz, bleu, mov, grena, mov inchis, crete, cam le am pe toate… Merci, Maryanne, esti o scumpa!

      • Maryanne zice:

        mersi!te pup

      • Liliana zice:

        Mryanne , mama mea este indragostita de flori mai ales de cele care infloresc , ii plac violetele de parma, a avut dar le-a pierdut , i-as face o mare bucurie daca i-as face din rost de cateva frunzute de violeta pentru a avea din nou aceste minunate flori . Intrebarea este , daca tot ai asa multe violete , nu imi poti trimite cateva frunzute ?…contra cost ! M-as bucura mult daca i-as oferi mamei o asa bucurie !! Multumesc anticipat !!

      • cristiana zice:

        Daca ai de dat as fi bucuroasa sa-mi trimiti si mie , contra cost desigur

      • Carmen Benke zice:

        Eu as vrea cateva frunzulite de violete, daca mai ai bineinteles… Multumesc frumos!

  6. Pingback: Pervazul cu violete « Gradina visata

  7. Anette zice:

    Buna, cred ca am incercat de cel putin 20 de ori sa inmultesc violete in pahar sau direct in pamant fara pic de succes de fiecare data….chiar nu inteleg de ce, am luat frunzulite de la mai multe cunostinte, de dimensiuni diferite si tot nimic.Ajuta-ma si pe mine cu ceva sfaturi…trebuie apa fiarta si racita? trebuie pus paharul in geam…la lumina? conteaza daca e transparent paharul? citisem undeva ca e absolut obligatoriu ca frunzulitele sa fie taiate oblic….in fine,cu cat cauti mai mult cu atat gasesti chestii care mai de care mai alambicate.In orice caz violetele tale sunt foarte frumoase!felicitari

    • Alexandra zice:

      Buna, Anette! Imi pare rau sa aud ca te chinui asa. Nu este nimic spectaculos in a prinde violete, zic eu. Apa am pus-o de la robinet, fara filtrare, distilare sau alte chestii, in pahar de sticla si da, le-am tinut la geam. Trebuie sa ai rabdare, frunzulitele alea nu cresc atat de repede si binenteles sa completezi cu apa, care se evapora in timp.Frunzele eu le-am rupt pur si simplu, nu taiate oblic,sau cum zici tu, nici vorba. Daca faci asa cum am scris eu in aticol, n-are cum sa nu-ti reuseasca. Bafta si te rog, tine-ma la curent!

  8. Anette zice:

    Mersi mult, chiar o sa-mi „achizitonez” cateva frunzulite in zilele astea….ca doar nu degeaba se merge la colindat;)) si am sa incerc din nou…sper sa am mai mult noroc de data asta:)

  9. Alexandra zice:

    Aliona, draga mea, se spune „succesuri” , ai uitat?? 😀 😀
    Bine ai venit pe aici, te mai astept!

  10. cristina zice:

    am si eu o voileta de parma si sunt p cale sa o pierd i se ofileste frunzele ,e bn k iam schimbat pamantul ?am crezut k poate din cauza asta e nu stiu c sai mai fac pt k este foarte importa pt mn

  11. raluca zice:

    buna alexandra ai niste violte foarte frumoase.Si eu sunt o iubitoare de violete,dar din pacate nu am avut parte de ele.Acum sunt la inceput de drum,caut frunze,s-au puyuti de violeta.Daca ai frunze in plus,poti sa-mi d-ai si mie?astept raspuns

  12. cornelia zice:

    Buna seara

    Am si eu patru exemplare de diverse culori. Nu am avut nicio problema cu inmultirea lor prin frunze, nici cu putrezirea (au un frunzis extraordinar de sanatos), dar am o problema cu florile. Nu infloresc de apoape un an. Eu stiam ca trebuie sa le tai frunzele de pe margine, nu pe cele din mijloc. Oricum am facut si asta si tot nu infloresc. Acuma incerc varianta ta… Tocmai le-am tuns… De udat le-am udat mai mult prin farfurie, dar si pe sus. O sa incerc sa le ud numai pe sus. Sper sa faca flori cat mai curand, ca daca nu, le-arunc! 🙂

    • Alexandra zice:

      Buna, Cornelia!
      Ce sa zic, imi pare rau… Incearca sa le scimbi pamantul si pune-le si putin Substral. Se gaseste in florarii, e ingrasamant. daca nici asa nu merge, arunca-le, inseamna ce nu le place la tine acasa. 🙂

    • elvira zice:

      pune-ti apa numai in farfurioara si aveti rabdare va inflori

  13. A. Grinea zice:

    Acum v-am descoperit, Bună ziua. Numele meu e
    Petrina ,chiar dacă în buletin mă chemă altfel.Mă bucur să constat că mai sunt şi alţii care suferă pentru o floare.Treaba cu „bolditul „la un pahar cu apă e aproape o metaforă, dar ce bucurie când frunzuţele încep să devină viguroase.
    Nu mai fiţi sceptici cu cei care stau la est. Eu am toate ferestrele spre est şi am două ,numai ,violete ,foumoase, viguroase-să-mi trăiască! Cei drept stau cu ochii pe ele, dacă îţi plac se poate.

  14. adina zice:

    Buna tuturor,am o problema cu viorele de parma,ce ma sfatuiti sa fac.
    La mine au cam fost multe persoane care mi-au cerut frunze,si de le-am dat,dar acum mie nu imi mai infloresc,le-am dat si ingrasamant,dar nu.
    Va rog sa-mi spuneti ce e de facut.

  15. lili zice:

    Buna ziua!…Am pus si eu ft multe frunze…am in jur de 50…sunt in pahare, au facut si mustati…chiar unele si frunzulite…nu stiu cand sa le plantez si daca au nevoie de ghivece mai mari….eu am ghivece de marimea paharelor de unica folosinta

    Daca poate cineva sa ma indrume…multumesc oricum…pa

    • wella zice:

      Buna Lili,
      Ghivecele sunt cam mici, ar trebuie ceva mai marisoare, nu cu mult.
      Te sfatuiesc sa pui frunzele in pahare separate ca sa aiba loc sa creasca frunzulitele. Frunzulitele sa fie cam de 3 cm, inaltime, inainte de plantare. Le pui pe fiecare intr-un ghiveci in asa fel incat sa nu acoperi frunzulitele cu pamant. Sfatuiesc pe toata lumea, CAND PLANTATI VIOLETE DIN FRUNZE PUNETI DEASUPRA O JUMATATE DE STICLA DE PLASTIC DE 2 LITRII. Puteti planta in acest fel frunzele direct in pamant, fara sa le mai lasati sa faca mustati.
      Eu am violete de foarte multi ani si am descoperit ca astfel plantate sunt cel mai sigur de reusita.
      Nu le place apa, este adevarat, dar eu le bag in baie si le fac dush fara probleme. Nu foarte des, cand constat ca au praf pe frunze. Nu se intampla nimic daca le stropesc cu apa. Se usuca si sunt curate.
      Bafta!!!!!!!

  16. emilia zice:

    buna,sant emilia,am si eu o violeta foarte frumoasa ,dar un a inflorit de aproape 2 luni de cand o am si nu stiu ce culoare au florile,oare at trebui sa-i tai din frunzulite si cate?

  17. silvia zice:

    buna fetelor , am si eu violete de parma care nu vor sa infloreasca nici in ruptul capului,am un ghiveci mare care atunci cand am primito era inflorita si din aia am luat frunze si le-am inmultit,si acum am vreo 20 de ghivece mai micute ca nici nu mai cresc nici nu infloresc, nu stiu ce sa le fac ,le ud odata pe sapt pun apa in tavita in care le tin ,ce-i drept nu sunt kiar cu fata la soare sunt pe partea nordica ,ma gandeam ca poate trebuie sa le pun cu turba acida,eu am folosit pamant de florarie,vreau sa spun ca au incremenit in asa fel ca nici frunze nu au mai iesit!

  18. dida zice:

    dragele mele si eu sunt mare iubitoare de violete , dar si ale mele nu mai vor sa infloreasca. eu stiam ca trebuie rupt primul rand de frunze de la baza si udate cu apa fiarta si racita dar degeaba ,nu le mai pot regenera. le-am avut f. frumoase ,infloreau tot timpul anului din belsug cu toate ca am fereastra spre sud. va pup sanatate si numai bine. am uitat sa va spun ca eu am si facut incrucisari obtinand noi plante.voi incerca si eu sa rup frunzulitele din mijloc.

  19. buna fetelor, si mie imi plac tare mult violetele, dar din nefericire mereu m-am chinuit sa le prind din frunze si nu am putut; cine ma ajuta si pe mine cu niste frunze date cu multa bunavointa , poate de data aceasta se prind

  20. miron sonia zice:

    buna,si eu sunt fana a violetelor.eu am reusit de multe ori sa le inmultesc prin frunze dar am totusi o problema:nu stiu de ce se pa ofilesc frunzele uneori chiar daca sunt udate.care ar putea fi cauza?

  21. dacian b. zice:

    felicitari pt blog.faceti insa o confuzie-violetele sunt africane,sau de zanzibar,nu de parma,aceea este o alta floare,din alta familie,botanica evident,care este si parfumata,violeta respectiva,nu familia…din pacate,draga noastra violeta africana nu e parfumata,dar nimic nu e perfect pe lume…

  22. amo zice:

    eu fur frunza si o pun in pamamant.dupa o luna minim ….iata sa prins :))
    tin sa mentionez ca nu o pun f adanc in pamamant!

  23. me zice:

    Am vazut ultima imagine si m-am bucurat. A fost prima violeta pe care am avut-o. Am primit o frunza si am inmultit-o pana la imposibil, am avut deja vro 50-60 de pui, mi-a rama doar un vazon inflorit, pe celelalte le-am dat pretenilor, cunoscutilor, rudelor.
    Va invit sa vizitati blogul meu la: http://violetele.wordpress.com/

  24. Anca zice:

    O sa citesc maine mai pe indelete posturile tale despre violete, eu am schimbat locul uneia in casa si am udat-o printre frunze doua zile la rand, ca mi s-a parut foarte cald si am „reusit” sa o distrug :((( Arata jalnic acum…. Sper sa isi revina cumva…

  25. oana isacenco zice:

    Violetelor nu li se taie sub nici o forma frunze din mijloc,poate nu s-a intamplat nimic in anumite cazuri dar daca se vrea aerisirea frunzelor,se taie numai de pe marginea ghiveciului.La inmultire am constatat recent ca cel mai bine se pune in ghiveci direct.In 2 saptamani deja le dau gherutele,iar in 2 luni deja au cateva frunzulite.Planta infloreste insa in cam 8 luni de la plantarea unei frunze.Recomand urmatorul filmulet cu cea mai mare fabrica de violete din America.http://www.youtube.com/watch?v=6Z1PXc79V3k

  26. georgiana zice:

    doamnelor sa va traiasca florile si sa va infloreasca.eu tocmai miam cumparat o violeta(prima mea violeta)si sper sa nu imi moara deoarece nu imi mai permit sa imi cumpar alta,insa cu sfaturile voastre poate reusesc sa o cresc mare si frumoasa(este cam micuta momentan….)

  27. georgiana zice:

    daca cineva doreste sa imi dea cateva frunzulite le accept cu placere.

  28. georgiana zice:

    ms pt sfat .asa o sa fac

  29. tot zice:

    felicitari si tie si fetelor care-au comentat … de mare ajutor 🙂

    • cristina zice:

      vreau si eu violete , in magazine se gasesc putine varietati de culoare , mi-as dori din cele mai rare , cine are de dat va rog sa lasati mesaj

  30. Ana zice:

    Nu sunt de acord! Am peste 15 ghivece cu violete si singura camera in care le este bine, inforesc, se inmultesc, cresc si sunt minunate este cu fereastra spre sud-est!

  31. diana zice:

    vreau si eu niste frunze de violete roz, sau batute, lila, roz, cu 2 culori etc. sunt din bucuresti 0722967720

  32. Elena zice:

    Buna, Alexandra! Am dat intamplator peste tine, cautand imagini cu flori de tutun si cand am vazut recomandari despre violete, am inceput sa citesc, pentru ca si mie imi pac foarte mult aceste gingase flori. Foarte, foarte interesante recomandarile tale, nu am stiut asa secrete despre cresterea acestor flori…deci, am furat si eu anul trecut, cateva frunzulite de la cineva, le-am pus in apa si de o luna de zile ma uit holbez/asa cum ai spus si tu/la ele, dar am inteles sistemul, sper sa reusesc, acum imi dau seama de ce zeci de ani, nu traiau la mine in apartament violetele, erau asezate nasol…am tras concluzia, ca toti detinatorii de violete le aveau asezate la N, V,NV…ma bucur ca te-am descoperit si iti multumesc!

  33. oana zice:

    buna.am si eu doua violete mi-as dori mult frunze ca sa le inmultesc.m-ar putea ajuta cineva?

  34. Cata Pascu zice:

    Buna ziua! Am cumparat si eu de curand o violeta si e prima oara cand am singura grija de ea. Cei mai mici bumbi s-au uscat pe tije. Mi-ati putea spune unde gresesc? E posibil sa o ud prea putin? Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!

    • Alexandra zice:

      Las-o sa se acomodeze putin.Ud-o o data pe samtamana, nu mai mult, dar nici mai putin. Poti sa-i schimbi si cheveciul s-o pui in altul mai mare, n-o deranjeaza, chiar daca are flori. Tine-o intr-o zona semiumbrita.

  35. marilena zice:

    Buna ziua! Am recuperat cateva frunze de violeta dintr-o planta care a avut ceva probleme. Planta mama am pierdut-o dar din frunzele puse la prins am reusit sa le salvez pe toate. Problema este ca frunzele, cu toate ca sunt tari si au radacinute par a fi „mancate ” pe interior de ceva. Asta este aspectul pe care il au frunzele. Ma poate ajuta cineva sa le „vindec” ?

  36. matriosca zice:

    este necesar schimbarea pamantului de la o floare cumparata la inlocuirea ghiveciului cu unul mai mare?

  37. Luminita zice:

    Ok, am inteles unde am gresit multumesc frumos de sfaturi… Le-am pus in pamant doar cu mustati, fara frunzulite. Si citind cele spuse de tine le-am scos imediat ca sa nu imi iau teapa:D. Trebuia sa citesc inainte sa fac prostia. Dar m-am gandit ca plec de acasa de Paste o saptamana si daca scade apa si raman pe uscat? Sper ca nu s-au suparat ca acuma au mustatile cu pamant… Oricum ar fi o minune sa imi iasa mie flori… Nu am lumina prea multa in casa si imi place prea tare sa le ud/innec si de asta cred… Dar daca nu imi ies de data asta oricum nu ma las, mai incerc, multumesc ca ai scris asa frumos si explicit pentru nestiutori ca mine…

  38. tudorita zice:

    Ma numesc Tudorita sint din Constanta, si as vrea sa va spun ca eu am descoperit o metoda de a inmulti violetele prin corcire pun 2 frunze de culori diferite in acelas ghiveci dar trebuie ca una din culori sa fie deschisa de ex am pus 1 frunza alb batut si una mov si a iesit un violet batut este superba acum am pus deja in ghivece alb cu roz si alb cu o alta nuanta de mov vreau sa vad ce iese ,eu pun frunzele cind le da putine mustacioare si i mi ies.

  39. Oana zice:

    As vrea sa stiu daca este normal sa pui la incoltit frunzulite din violete de toate culorile, si apoi din ele sa iasa doar plante violet, clasice? Intreb pentru ca mi-a dat o colega acum 2 ani mai multe plantute cu radacini, si mi-a spus ca fiecare este de alta culoare iar unele sunt batute. Dar toate au iesit mov, simple 😦 … De ce?

  40. tudorita zice:

    Daca ai pus in acelas ghiveci mai multe plante cu radacina este posibil sa iasa numai mov daca au fost mai mult de jumatate mov .Referitor la cele batute se poate ca la inceput sa fie simple iar pe parcurs sa fie batute ,acelas lucru se intimpla si la trandafirul japonez.Daca pe parcurs nu revin la o forma batuta este posibil sa se fi inselat colega ta in privinta culori si a a speciei de violeta,poti sa le separi in ghivece diferite si sa astepti rezultatul.

  41. Oana zice:

    Am avut 5 plantute si pe fiecare am pus-o in ghiveci separat. Le-a mers foarte greu, doua le-am pierdut, mai am 3, din care una a inflorit mai frumos, una are cateva flori si cealalta nu a inflorit deloc. Eu nu am de unde sa stiu exact ce mi-a dat, nu am fost acasa la ea sa vad ce-mi da. Dar asa a spus, ca am si roz, si albe si ciclamen, spunea ca doar una era mov. Si toate au fost mov, simple. Le am de vreo 3 sau 4 ani, si foarte greu au inflorit si crescut. E un fel de spune, pt ca au niste frunze mici si pipernicite cu toatele. Am mai avut violete de Parma si nu le-a mers niciodata asa de prost ca la astea de acum.

    • oana isacenco zice:

      ar trebui sa le pui putin ingrasaman lichid in tavita,si o sa le dea ceva avant.Sa nu te zgarcesti cu cantitatea de ingrasamant pentru ca cel din comert nu este foarte puternic.Si eu am facut cateva plantute dar intr-adevar cresc mai greu.Ceea ce am obs ca le prinde foarte bine este ghiveciul din ceramica.Se gasesc si la dimensiuni foarte mici,pentru ca ele au nevoie de ghivece mici.Exceptie fac plantele foarte mari.

  42. tudorita zice:

    Eu le tin in geam la lumina dar am grije sa nu bata soarele in ele,am pus o folie de aluminiu cu 15 cm mai inalta decit frunzele pentru protectie si le ud o data s au de 2 ori pe saptamina in tavite si in ghiveci dar cu mare atentie sa nu ating frunzele.Ghivecele nu trbuie sa fie mari,trbuie sa fie mai micute,multa bafta

    • Oana zice:

      Si eu la fel, le tin pe o masa in balcon la multa lumina, nu au soare direct. Le ud numai la tavita. Dar… asta e. Cine stie ce anume le face sa nu infloreasca si sa fie asa de mici frunzele.

  43. violeta1910 zice:

    sall.dragelor si mie imi plac tare mult violetele am doar 2 dar as mai vrea sa mai gasesc si p alte culori……are careva frunzulite?si poate sa imi dea?

  44. daniel zice:

    la mine cresc violetele de parma zise si africane (s-o fi mutat parma in afrika????), si pe pervaz estic si sudic!!! poate la barbati cresc indiferent de pervaz!! in ceea ce priveste udatul, le pun ceva apa si totusi nu se supara!! nu le ud cu pipeta le pun mai mult, pana se umezeste pamantul bine!! nu stiu daca-i bine, dar sigur alexandra imi va raspunde, ca nu are inchidere de luna acum!! p.s. ce ti-e si cu economistele astea!!!

  45. mihaela zice:

    Buna , Mihaela sunt si am o întrebare: dacă am tinut violetele de Parma la înrădăcinat şi şi după apariţia rădăcinilor le-am pus în pământ , credeţi că am vreo şansă să să pot realiza înmulţirea, su trebuie neapărat să aibă şi frunzuliţe apărute la bază?

  46. ani dirna zice:

    violetele mele s-au inbolnavit au o ciuperca alba ca faina in gramajore pe frunze si la baza frunzelor ,am tratato cu spray tripla actiune (fungicid,acaricid,insecticid) si degeaba nu mai stiu cu ce sa le tratez.Daca stie cineva as fi fericita sa le vindec de aceasta boala. MULTUMESC

  47. Flori zice:

    Felicitari. Este o floare care necesita ingrijire speciala. Putini stiu exact cum trebuie crescuta. Bravo.

  48. roxana zice:

    eu as vrea sa combin frunze de doua culori, oare vor iesi satirate? am una dar asa am cumparat-o

  49. Mery Bostan zice:

    Mi-a placut comentarul ramine sa trec la treaba…

  50. Eu țin ghivecele la geam spre Est de peste15 ani și nu au nimic florile ,din contră,ba chiar a mai adus nevastă-mea de la prietene care se plângeau că nu le înflorește ,și la mine au înflorit de mama focului.Ce este drept, nu le mut niciodată ,odată pe an le pun îngrășământ și desigur le iubim.

  51. petronela zice:

    adorabile !!!

  52. Violeta zice:

    ce fel de pamant folositi pentru violete?

  53. Anka zice:

    Iubesc violetele, sunt superbe. De la un singur ghiveci am facut cred ca si 20 si tot le inmultesc in continuare. Nu le ud in farfurioara deoarece sunt in ghivece de ceramica si le place foarte mult. Nu le rup frunzele din mijloc, doar cele exterioare si mai batrane, le curat mereu de flori uscate si ele ma rasplatesc cu multe floricele noi. Deocamdata am doar de culoare albastru inchis, astept sa-mi infloreasca cele mov care le-am obtinut din frunze si sa se prinda cele de culoare visinie. PS: cred ca cel mai important lucru e ghiveciul, care trebuie sa fie mic, cu cat e planta mai inghesuita cu atat are o inflorescenta mai bogata.

    • Maria zice:

      V-as ruga sa-mi spuneti ce fel de pamant folositi, pt. ca eu m-am cam saturat sa tot incerc si sa nu mearga , merg o perioada de timp, apoi frunzele se ciuciulesc si se inmoaie, iar eu sufar alaturi de ele .

  54. vera zice:

    SALUT , ma numesc Vera si sunt si eu mare iubitoare de violete …………. dar nu le pot pastra . De vreo 7 ani ma tot chinui dar nu vor si pace. Primele violete le-am cumparat din comert dar dupa 3 4 luni mor , am mai luat de la o matusa care le avea de mult mult timp si mereu inflorite , aceeasi poveste, am luat de la o colega au muri iar. Am renuntat pt o vreme dar cum naravul din fire nu are lecuire mi-am cumparat din nou. De data asta au rezistat vreo doi ani timp in care au inflorit de doua ori, apoi povestea s-a repetat .Mi-au scapat 2 din ultimile 5 cumparate………… sincer m-am cam saturat basca la cat de mult imi plac , deja cand aud pe cineva ca ii infloresc mereu fara prea multe ingrijiri speciale imi vine sa le iau si pe ultimele pe care le mai am si sa dau cu ele; apropo astea stau de vre-o 1,5 ani in ac stare ( NU MAI INFLORESC , NU MAI CRESC FRUNZELE, sunt f mici fata de cum erau cana le-am cumparat NU LE MERGE SI PACE) indiferent de ce le fac , am testat toate sfaturile posibile NU VOR SI PACE. ASADAR VISUL MEU DE A AVEA VIOLETE INFLORITE IN FERESTRE MAI ARE DE ASTEPTAT .Felicitari Alexandra si tuturor celorlalti pt florile frumoase si bucurati-va de ele.

  55. oncioiu zice:

    As avea si eu o intrebare:Am facut bine ca am taiat florile uscate? Multumesc

  56. liliana zice:

    Buna. Si eu iubesc violetele si intradevar infloresc aproape tot anul. Chiar daca ferestrele mele sunt orientate spre sud, le tin pe geam, dar in interior, asa soarele nu ajunge direct la ele si au lumina. Le ud in ghiveci, pe sub frunze ,uneoeri chiar si o data pe saptamana (cand uit de ele), iar cand mi se par prea multe frunze pur si simplu le rup de langa radacina si cand vreau sa le mai schimb pur si simplu pun frunza in ghiveci mai la margine si astept rezultatul. Asa nu incurc culorile

  57. Maria zice:

    Eu v-as ruga sa-mi spuneti de ce violetelor mele li s-au inmuiat frunzele ? Sunt f. suparata, pt. ca le iubesc f. mult , nustiu care este cauza, poate pamantul ? unde gasesc pamnat special pt. violete , am cautat peste tot dar nu am gasit 😦

  58. Roxana zice:

    Eu le inmultesc prin plantarea frunzei rupte, direct in ghiveci. Ud de 2 ori pe sapt iar in max 2 luni am o plantuta noua, gata prinsa. 😊

  59. Dungaciu Izabela zice:

    Buna, ma numesc Izabela..si mie imi plac foarte tare violetele..am cateva ghivece dar sunt doar de culoare mov..mi-ar placea si alte culori..in special alb..daca este cineva care are si se poate lipsi de cateva frunzulite..le-as accepta cu mare placere..multumesc!

  60. Lidia zice:

    Heeelp!Violeta mea e cam pleostita!O am de 2 ani dar de 1 saptamana frunzele de la baza sunt moi iar cele din vârf se incretesc.Ce ma sfatuiti?Mentionez ca o ud prin farfuriuta,singurul incovenient e temperatura,nu e constanta.

  61. Alexandra zice:

    Salut Alexandra! AM mare nevoie de un sfat. Am primit o violeta de 1 Martie si a fost minunata de atunci pana acum. De vreo 2 saptamani am scos toate florile din casa si le-am asezat in gradina. Am fost plecata cateva zile si a plouat in acest timp si a si dat soarele brusc. De o saptamana e cu frunzele maro si aproape moarte. Toate cele mari de la baza. In mijloc are o gramada de frunzulite sanatoase. Ce sa fac? Sa tai toate frunzele mari si maro de la baza? Astept raspunsul tau. Multumesc anticipat!

  62. Daniela zice:

    Am citit din comentarii , o parte din ele , insa n-am gasit ce ma interesa.Eu am gasit un site de unde pot cumpara seminte de orice fel .Sunt inebunita dupa ele , dupa flori ! Am in cosul de cumparaturi valoare destul de mare pt bugetul ce-l am .Cumva trebuie sa fac sa le am , vin din alta tara si trebuie sa astept maxim 2 luni .Am niste temeri sa nu cumva sa dau banii degeaba. Mi-am facut comanda de toate culorile la violetele de Parma si nu numai .Oare am vreo bafta cu semintele ? A cumparat vreo cineva seminte de violete ?Logic ar trebui sa iasa ce semeni , nu?

  63. Mari Voila zice:

    Eu am sorele in geam dupa amiaza si sunt ok!

Lasă un comentariu